Konya ili ortaöğretim ikinci kademe öğrencilerinin müziksel beğenileri üzerine karşılaştırmalı bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Müzik eğitimi, gerek bireyin gerekse toplumun gelişiminde önemli etkileri olan bir süreçtir. Bu süreç, bireyin müziksel beğenisinin gelişmesinde de etkili olabilecek bir dönemdir. Müziksel beğeni, eğitimin yanı sıra diğer pek çok değişkene de bağlı olarak farklılaşabilmektedir. Söz konusu değişimlerden birisi de orta öğretim başarı puanı (OÖBP) olabilir. Literatür taramasına dayalı betimsel karakterli bu çalışmada, yukarıda ifade edilen varsayımı denemek ve konuya ilişkin veriler oluşturabilmek adına, Konya ilinde, OÖBP yüksek, OÖBP orta ve OÖBP düşük olan liselerde öğrenim gören öğrencilere yönelik bir araştırma yapılmıştır. Çalışmada, öğrencilerin müziksel beğenilerini karşılaştırarak, konuyla ilgili tespitlerde bulunmak, araştırmanın konusuyla ilgili durum saptaması yapmak ve ardından gerekli önerilerde bulunmak amaçlanmıştır. Music education is a process that has important impacts on both the development of society and individual. This process is a period that will also be effective on the development of individual?s musical taste. Musical taste can become different based on various variables as well as education. One of the stated variables can be Grade Point Average for High School (GPA).In this descriptive study based on literature review, a research is conducted for the students who study in high schools that have high GPA, medium GPA and low GPA, in Konya Province, to test the hypothesis before mentioned and to create data related to the subject. In the study, by comparing the students? musical tastes, it is aimed to make an observation about the subject, to determine the situation related to the subject of the research and then to make necessary suggestions.
Collections