6. sınıf Türkçe dersi okuma etkinliklerinde yaratıcılığı geliştirme yöntemlerinin kullanımına ilişkin bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Türkçe dersi öğretim programında belirtilen okuma becerisi kazanımlarının edinilmesi amacıyla altıncı sınıf düzeyinde, Türkiye genelinde farklı bölgelerde okutulan Türkçe dersi öğrenci çalışma kitaplarında yer alan etkinliklerin yaratıcı düşünceyi geliştirmesi ve yaratıcılığı geliştirme yöntem, tekniklerinin kullanılması doğrultusunda incelenmek ve etkinlikleri bu yönleri ile karşılaştırmak için yapılmıştır.Etkinlikler kazanımların edinilmesinde kullanıldığı gibi kalıcılığın sağlanmasında, öğrenciye farklı bakış açıları ve yeni düşünce sistemleri kazandırılmasında da kullanılmaktadır. Türkçe dersi programında belirtilen okuma becerisi kazanımlarına ulaşılması için etkinliklerin amaçlara uygun bir şekilde hazırlanması, sunulması ve uygulanması gerekmektedir.Temel dil becerilerinin kazanılmasında ve programda geçen üst düzey düşünme becerilerinden biri olan yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesinde kullanılan yöntem ve teknikler çok önemlidir. Etkinliklerin sistemli bir şekilde hazırlanması, çeşitli yöntem ve tekniklerin kullanılması öncelikle okuma becerisini ve bu yolla yaratıcı düşüncenin gelişmesini sağlayacaktır.Çalışmanın sonucunda öğrenci çalışma kitaplarında belirli okuma kazanımlarına yönelik yaratıcı düşünceyi geliştiren etkinlikler hazırlandığı, bu etkinliklerde de yaratıcılığı geliştirme yöntemlerinden sadece bir kaçına ağırlık verildiği, etkinliklerin giderek kalıplaştığı ortaya çıkmıştır. Bu da etkinliklerin hazırlanması aşamasında sorun olduğunu ve etkinliklerden istenen verimin alınması konusunda sorun olacağını göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Okuma, Etkinlik, Kazanım, Öğrenci Çalışma Kitabı, Yaratıcı Düşünce, Yaratıcılığı Geliştirme Yöntem ve Teknikleri. This study was designed to gain reading skills stated in Turkish lesson curriculum at a level of 6th grade, to investigate activities, which are mentioned in the student?s workbooks of Turkish lesson in use different regions of Turkey, in accordance with the use of the techniques that are for improving the creativeness and creative thinking and to compare these concordantly. Tefseactivitiesareusedfor not onlygainingtheskills but alsoprovidingcontinuance, obtainingnewperspectivesandthoughtsystemsbystudents. Toreachtheacqusition of readingskillsstated in Turkishlessoncurriculum, theseactivitiesshould be prepared, presentedandimplemented in accordancewiththeirobjectives.Method and techniques which are used for gaining basic linguistic skills and improving creative thinking skill, one of the high level thinking skills stated in curriculum, are very important. Preparation of the activities systematically and usage of various method and techniques provide improvement in reading skill primarily and also improvement in creative think.The results of this study show that the activities which improve the creative thinking devoted to gain specific reading skill mentioned in student?s workbooks are prepared, only a few techniques were given importance in these activities and these activities gradually became stereotype. Therefore, this indicates that there is a problem during the preparation of the activities and there will be a problem while getting desired efficiency from these activities.KeyWords: Reading, Activity, Gain, StudentWorkbook, Creative Thinking, MethodsandTecniquestoDevelopCreativity.
Collections