Ulusal resim yarışmalarına yönelik öğrenci görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ulusal resim yarışmaları, sanat dünyası için genç yeteneklerin ortaya çıkmasında ve yeni yapıtların üretilmesinde, sanat öğrencilerinin kendilerini ifade edebilme, alan içinde isimlerini duyurabilme, farklı sanat disiplinlerinden insanlarla iletişime geçebilme ve halk tarafından tanınma olanağı sağlamaktadır. Bu bağlamda araştırmanın konusu ulusal resim yarışmalarına yönelik öğrenci görüşlerinin neler olduğunu ortaya koymaktır. Literatür incelendiğinde, bu konuda önemli bir eksikliğin olduğu görülmüştür. Bu anlamda yapılan araştırmanın temel amacı, çeşitli adlar altında yapılan ulusal resim yarışmalarına yönelik öğrenci görüşlerini tespit etmektir. Bu amaçla ulusal resim yarışmalarına yönelik öğrenci görüşleri nelerdir sorusuna cevap aranmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Selçuk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü (40) ve Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalına (160) devam eden toplam 200 öğrenci oluşturmuştur. Genel tarama modelindeki bu araştırmanın verileri Ulusal Resim Yarışmalarına Yönelik Öğrenci Görüşlerini Belirleme Anketi ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde SPSS Paket Programı kullanılarak yüzde ve frekans değerlerine bakılmıştır. Veri toplama aracı olarak kullanılan ankette araştırmanın amacına göre yazılmış 32 soru bulunmaktadır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre; Ulusal resim yarışmalarına hazırlanırken plastik sanatlar dışında başka bir alandan etkilenen öğrenciler, güncel sanat ve sanatçıları hakkında inceleme yaparak ufuklarını genişlettiğini belirtmişlerdir. Fakat ulusal resim yarışmalarına gönderilen çalışmaların jüri tarafından objektif değerlendirildiğini düşünürüm maddesine öğrencilerin %51.5'i katılmadıklarını belirterek diğer bir madde olan Değerlendirme sürecinin etik olmadığını düşündüğüm için ulusal resim yarışmalarına katılmam maddesine öğrencilerin %72.5'i katılmadıklarını belirterek bir önceki maddeyle çelişki yaratmaktadır. Bu sonuçla jürilere güvendiklerini ya da bütün bu olumsuz düşüncelere rağmen yarışmalara katıldıklarını ortaya koymuştur. Bu konuda bu kaygıların ortadan kaldırılması için çalışılmalıdır. Bunun yanında ulusal resim yarışmalarında öğrencilerin dereceye girmesi motivasyonlarını arttırmış, sanatsal ve yaratıcılık gelişimlerini olumlu yönde etkilemiştir. Böylece ulusal resim yarışmalarına katılan öğrencilerin, yaratıcı kişiliğine, sanatçı kimliğine ve sanat eğitimlerine katkıları olduğu söylenebilir. National painting competitions, the emergence of young talents for the art world and the art students ability to express themselves in producing new works, the names of the introduce in the area, more so than the different art disciplines, providing recognition by the public and connect with people. In this context, the views of the national painting competitions for research students to reveal what is going on. An important shortcoming of the literature examined in this regard. In this sense, the main purpose of the research conducted under various names the national picture is to ascertain the views of students for competitions. For this purpose, national painting competitions are the opinions of the students for? answer to the question is searched.The research working group, for the 2012-2013 academic year Selcuk University Faculty of fine arts, painting Department (40) and Faculty of Education University of Necmettin Erbakan Rehan-job training Department (160) continued a total of 200 students. The data of this research in the public screening of national painting competitions in Determining the student's opinions for the survey were collected. The analysis of the data obtained using the SPSS Package program has been considered a percentage and frequency values. According to the purpose of the survey the survey was used as a means of data collection was written 32 questions.According to the findings of the study; National painting competitions in preparation for the plastic arts from an area other than the affected students, expanded their horizons by doing review about contemporary art and artists. But the by the jury of the national competition I think that sent a picture the lens, by specifying the other students interested in item, an item which is 51.5% think that the ethics of the evaluation process for the national painting competitions, students participate in item by specifying an earlier conflict, have disagreed with 72.5%. This result, in spite of all these negative ideas submitted to a trust or participated in competitions. To eliminate these concerns in this regard. In addition to some extent into the motivations of students increased, the national painting competitions and artistic creativity has influenced the development in a positive direction. Students participating in the national painting competitions, creative personality, so that, it can be said that the identity of the artist and the art education contributions.
Collections