The effects of formative assessment on the autonomy of Turkish adult EFL learners
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim yöntemleri ve uygulamaları sürekli değişim ve gelişim içindedir. Bunedenle, eğitim kurumlarının, eğitim programlarının hazırlanmasında gereklideğişiklik ve düzenlemeleri yapmaları gerekmektedir. Bu değişiklik ve düzenlemeleröğrencilerin öğrenme ortamındaki rolünü ve tercihlerini göz önünde bulundurmayıgerektiren öğretim ve öğrenme uygulamalarını kapsar. Bu nedenle, eğitimcilerindeğerlendirme ve öğrenen özerkliği kavramlarını anlamaları önemlidir.Bu çalışmada, biçimlendirici değerlendirmenin Karamanoğlu MehmetbeyÜniversitesinde İngilizce?yi yabancı dil olarak öğrenen hazırlık sınıfı öğrencilerininöğrenen özerkliğine olan etkileri bulunmaya çalışılmıştır. Bu çalışma, KaramanoğluMehmetbey Üniversitesinde İngilizce hazırlık eğitimi alan sınıfta yürütülmüştür. Buçalışmada, durum çalışması uygulanmıştır ve çalışmanın başından itibarenbiçimlendirici değerlendirme uygulamaları yapılmıştır. Çalışma boyuncayapılandırmacı yaklaşım benimsenmiştir. Verilerin toplanması süresince, nicel venitel veri toplama yöntemleri kullanılmıştır.Bu çalışmada, ön-test ve son-test olarak Öğrenen Özerkliği Anketi veDeğerlendirme Tercihleri Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen verilerinsonuçlarına göre biçimlendirici değerlendirmenin Karamanoğlu MehmetbeyÜniversitesi?nde İngilizce?yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin özerkliğiüstünde olumlu etkisi olduğu gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacılık, Biçimlendirici Değerlendirme,Öğrenen Özerkliği, Değerlendirme Tercihi. Educational practices and applications are under constant change anddevelopment. For this reason, educational institutions are required to make necessarychanges and amendments in programme design. Among these changes andamendments are the development of teaching, learning and assessment practices thatconsider learners? role and preferences in learning environment. Therefore, it isimportant for teachers? to understand assessment and autonomy.In this study, the effects of formative assessment on the autonomy of TurkishEFL learners at Karamanoğlu Mehmetbey University was tried to be found out. Thestudy was conducted at the English preparatory class of Karamanoğlu MehmetbeyUniversity. For this study, case study design was adopted and formative assessmentpractices were began to be implemented during the study. A constructivist approachwas used during the study. Furthermore, qualitative and quantitative methods wereused for data collection.In this study, as a pre-test and post-test, Autonomy Learner Questionnaire andAssessment Preference Scale were used. At the end of the study, the findings showedthat formative assessment practices had a positive effect on the autonomy of TurkishEFL learners taking prep-class education at Karamanoğlu Mehmetbey University.Keywords: Constructivism, Formative Assessment, Learner Autonomy,Assessment Preference.
Collections