Yapım eklerinin öğretiminde atasözlerinin kullanılmasının öğrenci başarısı ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ana dili öğretiminde temel ve vazgeçilmez unsur dil bilgisi öğretimidir. Dil bilgisi öğretiminin sahip olduğu bu hayatî önem insanları dil bilgisi öğretiminde metot araştırmaya sevk etmiştir.Bir kurallar bütünü olan dil bilgisi konuları içinde yapı bilgisi konusu en temel konudur. İsim ve fiil yapım ekleri bu çalışmanın içeriğini oluşturur.Öğretim yöntemlerinde yeni arayışlar devam ederken bu çalışmada atasözleri en güçlü materyal olarak ele alınmıştır.Atasözleri nesilden nesle aktarılan yaşanmışlıklar sonucu elde edilen tecrübelerle oluşan kalıplaşmış sözlerdir. Atasözleri bir kültür aktarımı sağlaması açısından oldukça önemlidir. Araştırma 2010 - 2011 eğitim ?öğretim yılında Ankara 100. Yıl İ.O.da 6-K ve 6-L sınıfında öğrenim gören 60 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Çalışma kapsamındaki yapım ekleri 6.sınıf müfredatındakilerle sınırlandırılmıştır.Araştırmacı tarafından hazırlanan sorular konularla ilgili veri toplama aracı olarak gruplara ön test olarak sunulmuştur. Uygulama için seçilen her konu deney grubuna atasözleri aracılığıyla kontrol grubuna ise düz anlatım yoluyla anlatılmıştır. Uygulamanın sonunda veri toplama aracı olarak hazırlanan sorular son test olarak yeniden uygulanmıştır.Uygulama sonunda deney ve kontrol gruplarının başarı testlerinden elde edilen sonuçlar ön test- son test puanları arasındaki farkın anlamlılığını belirlemek için ilişkisiz gruplar için ?t? testi uygulanmıştır. Elde edilen en önemli bulgu anlamlı bir farklılık bulunmasıdır.Bulgular atasözleri aracılığıyla yapılan öğretim ile düz anlatım yoluyla yapılan öğretim arasında anlamlı bir farklılık olduğunu ortaya koymuştur.Anahtar Kelimeler: ?atasözleri, dil bilgisi öğretimi, sözcükte yapı, yapım ekleri, öğretim yöntemleri? Grammar teaching is the most important element of teaching native language. The vitality of grammar teaching directs people to search for methods.Among the grammar subjects, which is a set of issues, morphology is the main subject. Noun and verb derivated morpheme constitudes the content of these researches. While new searces for teaching methods are going on, proverbs are the strongest material of this research.Proverbs are the stereotyped words whiich are the consequence of the experiences transferred from generation to generation. Proverbs are quite important for transferring the culture. The research was done on 60 students in 6-K and 6-L in Ankara 100. Yıl Primary School in 2010-2011 education year.The questions prepared by the researcher are presented as a pretest for data gathering device to the groups. Every subject fort he practice is told with proverbs to the experiment group, while with direct expression to the control group. At the end of the practice, the questions prepared as a data gathering device are applied again as a posttest.After the practice, the test results of the experiment and the control groups are applied on the irrelevant groups as a t-test, in order to determine the meaning of the difference between pretest-posttest marks.The findings prove the fact that there is an obvious difference between teaaching by proverbs and teaching by direct expression.Key Words: ?proverbs, teaching gramer, word structure, morphemes, teaching methods?
Collections