Keman eğitimindeki hazırlayıcı çalışmaların müzik öğretmenliği programlarında kullanılma durumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilindiği üzere günlük hazırlayıcı çalışmaların çalgı eğitimindeki önemi büyüktür. Bu çalışmada günlük hazırlayıcı çalışmalar, çalgısız ve çalgıyla yapılan çalışmalar olarak iki yönüyle ele alınmıştır. Çalgısız çalışmaların amacı çalgıyı çalmadan önce bedenin kas ve iskelet sisteminin hazırlanmasıdır. Bu yüzden kişinin kas ve iskelet sistemi ile ilgili sağlık problemleri yaşamaması için çalgısız hazırlayıcı çalışmaları uygulaması önemlidir. Bedenin çalgı çalmaya hazır duruma getirilmesiyle, çalgının bedenle koordinasyonunu sağlayacak çalgıyla yapılan hazırlayıcı çalışmalar önem kazanmaktadır. Hazırlayıcı çalışmalar, çalgıcının parmak-el ve kollarını çalgı üzerinde rahat ve doğru bir şekilde işlemesini sağlayacaktır. Bu çalışmalar daha sonra çalışılacak her etüt ve eserin içinde yer alan teknik davranışların, daha rahat bir şekilde uygulanmasını sağlayacaktır. Örneğin sağ el için yazılmış yay tekniği çalışmalarının veya sol el için yazılmış dizi çalışmalarının etüt ve eserlerden önce çalışılması, çalgıcının çalgı ile olan uyumunu ve teknik hâkimiyetini arttıracaktır. Bununla beraber, etüd ve eserlerin müzikal bir şekilde yorumlanmasında da hazırlayıcı çalışmaların fonksiyonu önemlidir. Günümüzde üniversitelerin müzik öğretmeni yetiştiren birimlerinde keman öğretimi sürecinde birçok yerli ve yabancı keman çalışma kitapları kullanılmaktadır. Ancak keman öğretiminde hazırlayıcı çalışmaların uygulanması ve çalıştırılması konusunda öğrencilerin ve öğretim elemanlarının farklı yaklaşımlara ve anlayışlara sahip olduğu gözlenmiştir. Bu çalışmada, müzik öğretmeni yetiştirme programında yürütülen, ana çalgı keman öğretimi sürecindeki hazırlayıcı çalışmaların kullanılma durumları araştırılmıştır. Araştırma kapsamında müzik öğretmeni yetiştiren 13 kurumda görev yapan 34 öğretim elemanının ve bu kurumlarda keman eğitimi gören 214 öğrencinin, keman eğitimi sürecinde hazırlayıcı çalışmalardan ne ölçüde faydalandıkları, bu çalışmalara nasıl yaklaştıkları ve hangi kaynakları sıklıkla kullanmayı tercih ettikleri keman öğrencilerine ve keman öğretim elemanlarına uygulanan (115 ve 117 maddelik) anket çalışması ile araştırılmıştır.Araştırma sonucunda, keman öğretim elemanlarının çalgılı ve çalgısız hazırlayıcı çalışmaların ders içi ve ders dışında mutlaka öğrencilere çalıştırılması için hassasiyet gösterdiği, keman öğrencilerinin ise çalgısız hazırlayıcı çalışmaları, çalgılı hazırlayıcı çalışmalar kadar önemsemedikleri ve çalgısız hazırlayıcı çalışmalar hakkında yeterli teorik ve pratik bilgiye sahip olmadıkları saptanmıştır. As well-known daily preparatory studies have great importance in instrument training. In this research, the daily preparatory studies are discussed within two aspects which are with and without an instrument. The purpose of the preparatory studies without an instrument is to prepare the body's muscular and skeletal system before practicing the musical instruments. When it is considered the stress of the whole body during a instrument practicing it is important for the musicians to avoid health problems by implementing the preparatory studies without an instrument.When the body is ready to play the musical instrument, the introduction of the preparatory studies with instrument are important which help the body to coordinate with the instrument. Preparatory work with the instrument allows musicians to relax their fingers- hands and arms and also allows the correct functioning on the instrument. These preparatory studies later provide technical behaviors to be played in ease for the each musical exercises and pieces. For example, practicing on preparatory studies written on bowing technique for the right hand or practicing on the scale work written for left hand will improve technical mastery and compliance before practicing musical pieces. Moreover, the function of the preparatory studies are important for the interpretation of etudes and musical pieces. With the help of preparatory studies musical pieces will be interpreted in a more fine way .Nowadays, local and foreign violin exercise books have been used at many universities? teacher training departments during the process of violin training. However, it is observed that teachers and students have different approaches and understandings about preparatory studies` implementations and practices. In this study, the use of preparatory studies during violin training at teacher training programs were investigated.For this research, 34 violin instructors and 214 music student teachers who play violin were researched about the use of and benefits of the preparatory studies on violin training where they were selected from 13 different music teacher training departments in Turkey. Further, they were asked about their approaches towards the preparatory works and asked the type of preparatory books they used. Survey was chosen as a methodology and questionnaire for students and instructors was developed (115 and 117 items) as a tool to collect the data.According to the results violin instructors showed great sensitivity about the preparatory studies with and without an instrument in the class and outside the class. The students didn?t show enough interest to the preparatory studies without an instrument as much as with the instrument. Further results showed that students did not have enough theoretical and practical information about preparatory studies without an instrument.
Collections