İlköğretim 100 Temel Eser`deki manzum metinlerde değerler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hepimizin açıkça görebileceği bir hakikat var: Hayat, giderek karmaşıklaşıyor. Bu hakikatin kaçınılmaz olarak bizi getirdiği bir diğer hakikat de şudur: Toplum hayatını ve insanların davranışlarını şekillendiren değerler, sözünü ettiğimiz karmaşadan nasibini almıştır; almaktadır. Bu noktada, her yönden sağlıklı bireyler yetiştirmek ve sağlıklı bir toplum yapısına ulaşabilmek için değerler eğitimini ciddiye almak zorundayız. Çocuklarımıza okutacağımız eserleri seçerken göstereceğimiz hassasiyet ve dikkat, değer eğitimi konusundaki ciddiyetimizi ortaya koyacaktır. Bu araştırma, ülke olarak bu konudaki ciddiyetimize katkı sağlamak amacıyla yapılmıştır.Araştırmada, 2005 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan ve bir genelge ile duyurulan İlköğretim 100 Temel Eser?deki manzum metinler incelenmiştir. Manzum metinlerin incelenmiş olmasının sebebi, onların değer eğitiminde daha etkili kullanılabileceği düşüncesidir. Bu inceleme sırasında, yalnızca değer eğitimi uzmanlarının değil çocuk edebiyatı uzmanlarının da görüşlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, değerlerin eserlere dengeli bir şekilde dağılmadığı; bazı eserlerin kelime kadrolarının çocuklara uygun olmadığı; eserlerden birkaçının da yayıncılar tarafından tahrife uğratıldığı sonucuna ulaşılmıştır. There is a reality we can see clearly: Life is becoming more and more complex. This reality brings us another truth inevitably: Values that shape people?s behavior and community life are affected by this chaos. At this point, we have to take values education seriously in order to cultivate healthy individuals and achieve healthy society structure. Being sensitive and careful when choosing books for children to read, will prove our seriousness about values education. This research conducted to contribute our country?s seriousness about this subject.In the study, poetic texts in 100 Basic Work which was prepared and announced by Ministry of Education in 2005, was analysed. Poetic texts analysed because researcher has an idea that poetic text can be use more effectively in value education. During this investigation, not only opinions of value education experts but also opinions of experts in children's literature were used. We have obtained the following results at the end of the study: The distribution of values are not homogeneous(balanced), some works are not suitable for children?s thesaurus, some of the works has been defaced by publishers.
Collections