60-77 aylar arasındaki okul öncesi eğitim alan ve almayan çocukların matematik yeteneği ile sosyal becerilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde akıl yürütme ve problem çözme becerilerini günlük yaşam pratiğine aktarabilen birey modeli önem kazanmıştır. Akıl yürütme ve problem çözme becerilerinin gelişmesine önemli katkı sağlayan öğrenme alanlarından birisi de matematiktir. Ancak yalnız zihinsel yeteneklerin sergilendiği bir ortam sağlıklı bir sosyal yaşam için yeterli değildir. Bu çalışmada; 60-77 aylar arasındaki okul öncesi eğitim alan ve almayan çocukların matematik yetenekleri ile sosyal becerilerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın evrenini Konya İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ilkokulların 1. sınıflarında okuyan çocuklar; örneklemini ise; iki ilkokuldaki çocuklar oluşturmaktadır. Araştırmada verilerin toplanması amacıyla Transfering reasoning and problem solving skills to daily life are the two important individual qualifications nowdays, and mathematics is one of the disciplines that fosters reasoning and problem solving skills. However, to healthy human development, mastering both cognitive and social competence is crucial. In this study, the relationship between mathematical ability and social skills among 60-77 month-old children who received preschool education versus those who did not was examined. As a correlational study, the sample includes 1st grade elementary school students in two different elementary schools in Konya. The study instruments are
Collections