Kavram karikatürleriyle desteklenen fen ve teknoloji öğretiminin öğrencilerin akademik başarıları ve kavramsal anlamalarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ortaokul 7. Sınıf Fen ve Teknoloji dersi Güneş Sistemi ve Ötesi Uzay Bilmecesi ünitesinin öğretiminde kullanılmak üzere hazırlanan kavram karikatürlerinin öğrencilerin akademik başarıları ve kavramsal anlamaları üzerine etkisini belirlemektir. Araştırma 2012-2013 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde Konya İli Bozkır İlçesi'nde bir ortaokulda gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 7. sınıflardan deney grubunda 15 ve kontrol grubunda 16 olmak üzere toplam 31 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri; `Güneş Sistemi ve Ötesi Başarı Testi (GSÖBT)` `Güneş Sistemi ve Ötesi Kavramsal Anlama Testi (GSÖKAT)` ve yarı yapılandırılmış görüşmeler ile elde edilmiştir. Deneysel uygulama Güneş Sistemi ve Ötesi ünitesinde 4 hafta süreyle yürütülmüştür. Kontrol grubunda dersler mevcut Fen ve Teknoloji öğretim programı doğrultusunda işlenirken, deney grubunda ise dersler kavram karikatürleriyle desteklenmiştir. Literatür taraması sonucunda elde edilen kavram yanılgıları göz önünde bulundurularak hazırlanan (GSÖKAT), Ünite kazanımlarını dikkate alınarak hazırlanan (GSÖBT) ön test olarak uygulanmıştır. Daha sonra hazırlanan kavram karikatürleri ile Güneş Sistemi ve Ötesi ünitesi öğrencilerle işlenmiş, uygulama tamamlandıktan sonra (GSÖKAT) ve (GSÖBT) son test olarak öğrencilere uygulanmıştır. Toplanan veriler SPSS 16 programıyla analiz edilmiştir. Akademik başarı ve kavramsal anlama testlerinden elde edilen grup puanlarının karşılaştırılmasında parametrik olmayan istatistiklerin analizinde kullanılan Mann-Whitney U testinden faydalanılmıştır.Analiz sonuçlarına göre deney ve kontrol grupları arasında akademik başarı son test puanları bakımından anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Kavramsal anlama son test puanları arasında ise anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Yapılan uygulamanın, Güneş Sistemi ve Ötesi ünitesinde öğrencilerde mevcut olan kavram yanılgılarını azalttığı, yeni kavram yanılgıları ortaya çıkartmadığı ve öğrencilerin konuları daha iyi kavramasını sağladığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilen verilere göre öğrenciler derslerin kavram karikatürleriyle işlenmesiyle ilgili olumlu görüşler bildirmişlerdir. Dersin kavram karikatürleriyle işlenmesinden hoşlandıklarını, derslerin daha eğlenceli geçtiğini, kavram karikatürlerinin dersi daha iyi öğrenmelerini sağladığını, diğer fen konularında ve diğer derslerde de kavram karikatürlerinin kullanılabileceğini ifade etmişlerdir. The aim of this study is to determine the effect of concept cartoons which prepared teaching `Solar System and Beyond ` unit on 7th grade students' science lesson academic achievement and conceptual understanding The study was conducted with 31 students in total, 15 of whom were in the experiment grup and 16 of whom were in the control group, who were studying at a primary school in Bozkır district of the city of Konya in the second term of the 2012 - 2013 academic year. For this purpose, semi-experimental pattern with pre-test and posttest control group were used in the study.The data of the research was collected via The Solar System and Beyond Achievement Test, The Solar System and Beyond Conceptual Understanding Test and semi-structured interviews. The experimental practice was administered for four weeks on the issues of solar System and Beyond unit. While the lectures were given in line with the current Science and Technology curriculum in the control group, they were supported with concept cartoons in the experimental group. The Solar System and Beyond Conceptual Understanding Test prepared considering the misconceptions obtained via the outcome of viewing the literature is applied as a pre-test. The Solar System and Beyond Achievement Test prepared according to unit is applied as a pre-test. And then, The Solar System and Beyond unit is studied with prepared concept cartoons on student. At the end of the study, Conceptual Understanding Test and Achievement Test is applied to the students as a post-test. Data obtained were analyzed by using the analysis program SPSS16. Mann-Whitney U test which use nonparametric analysis was used for group points obtained from academic achievement test and the conceptual understanding test.According to the results of the analysis, there is no significant difference between the experimental and control groups on the according to the academic achievement post-test grades. There is no significant difference between The Solar System and beyond unit supported by the processing current program and by the concept cartoons in terms of academic achievement. But there is meaningful difference on the post-test scores of conceptual understanding test. It has been identified that application reduces students' misconceptions that are available, it doesn't reveal new misconceptions and it has provided students with a better understanding. According to the data obtained via semi-structured interviews, students have reported positive views regarding the processing of the concept cartoons. Students have expressed that they like teaching process with concept cartoons, lessons are fun, learning is better and concept cartoons can be used on any other science subjects and other lessons.
Collections