Hasan Nail Canat`ın eserlerinde değerler üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Milli Eğitim Bakanlığı'nın ilköğretim okulları için hazırladığı 100 temel eser listesi içerisinde yer alan yazarlardan Hasan Nail Canat'ın eserlerinde yer alan değerler tespit edilmiştir. Araştırmanın birinci bölümünde, değerlerin tanımı, işlevleri ve öğretimi, Türkçe öğretiminde değer öğretimi, metnin tanımı ve özellikleri, okuma kitapları ve özellikleri anlatılmıştır. Problem durumuna bağlı olarak da araştırmanın amacı, önemi, sınırlılıkları, sayıltıları ve tanımları yer almıştır. İkinci bölümde ise; araştırmanın yöntemi, kapsamı ve sınırlılıkları üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde Hasan Nail Canat'ın romanlarında yer alan değerler tespit edilmiştir. Dördüncü bölümde ise araştırmayla ilgili sonuç ve öneriler üzerinde durulmuştur.Araştırmada doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Hasan Nail Canat'ın eserleri, örneklemini ise Hasan Nail Canat'ın romanları oluşturmuştur. Eserlerde işlenen değerler kitaplardan fişlenerek bilgisayara aktarılmıştır. Elde edilen bilgilerden hareketle sonuç ve önerilerde bulunulmuştur.Sonuç olarak Hasan Nail Canat'ın eserlerinin Türkçe Müfredat Programı doğrultusunda değerler öğretimi hususunda zengin içeriğe sahip olduğunu söylemek mümkündür. Hasan Nail Canat'ın romanlarını, Türkçe dersi öğretmenlerinin öğrencilerine tavsiye etmesinin faydalı olacağı söylenebilir. In this study the values of Works of Hasan Nail Canat who is in the list of 100 main Works prepared by the Ministry of National Education for primary schools are detected. In the first part of the research the topics below are explained: Definition of values, functions and teaching; The values in the area of teaching Turkish; Description and function of teaching texts. Depending on a status problem the aim, importance, limitations and the definitions of the research are included in this part. In the second part it is focused on the method, extent and the limitations of the research. In the third part the values in the novels of Hasan Nail Canat are detected. In the forth part focus is on the conclusion and the recommandations about the research. The method of analysing document is used in the research. The total field under survey of the research is Hasan Nail Canat's values and the samples of the research is Hasan Nail Canat's novels. The values processed in the Works are transferred from boks to the computer by quating. With the obtained information, conclusions and recommandations are made.As aresult it is possible to say that the works of Hasan Nail Canat have a rich content in respect of teaching teaching f values in accordance with Turkish Curriculum. One can say that recommandation of Hasan Nail Canat's novels to the students by the teachers of Turkish will be helpful.
Collections