Öğretmenlerin yenilikçilik düzeylerinin TPAB yeterlikleri üzerindeki etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi ve iletişim teknolojilerine yapılan yatırımlar bu teknolojilerin nasıl daha etkili kullanılabileceği yönündeki araştırmaları da önemli kılmaktadır. Günümüzde her sınıfa internet ve akıllı tahta sistemlerinin dahil edilmesi fikriyle birlikte bu yönde ulusal düzeyde yapılan FATİH projesi gibi bir yatırım öğretmen yeterliklerini de tartışmaya açmıştır. Bu konuda öğretmenlere verilen hizmetiçi eğitimlere karşı öğretmenlerin hazır bulunuşluk düzeyleri de araştırma konusudur.Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin bireysel yenilikçilik düzeylerinin TPAB yeterlikleri üzerine etkisini belirlemektir. Bu amaçla 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Konya ili merkez ilçeleri dahilinde görev yapan 421 öğretmene TPAB eğitim yeterlik ölçeği ile bireysel yenilikçilik ölçeği uygulanmıştır. Öğretmenlerin bireysel yenilikçilik düzeyleri, TPAB eğitim yeterlik durumları ve bireysel yenilikçiliğin TPAB eğitim yeterliğini yordama düzeyi araştırılmıştır. Ayrıca farklı değişkenlere göre bireysel yenilikçilik ve TPAB eğitim yeterliği arasındaki ilişki analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin büyük çoğunluğunun kendilerini sorgulayıcı ve öncü olarak gördükleri, TPAB yeterlikleri açısından ise genel olarak ileri düzeyde gördükleri sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca bireysel yenilikçiliğin TPAB eğitim yeterliklerinin önemli bir yordayıcısı olduğu sonucuna da ulaşılmıştır. Mesleki kıdem yılı, cinsiyet, eğitim amaçlı internet kullanım durumları, eğitim amaçlı bilgisayar kullanım durumları değişkenlerinin hiçbirinin bireysel yenilikçilik ile birlikte TPAB yeterliği üzerinde önemli bir etkisi olmadığı belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Teknoloji entegrasyonu, bireysel yenilikçilik, öğretmenler, BİT, TPAB. The investments on ICT make the researches more important which promote how this technology is used in an effective way. Nowadays, the inclusion of internet and smart boards in classroom setting and FATİH project which is an international investment create some discussions on teachers competence. At this point, teachers' readiness level for in service training is a research subject.The aim of this study is to determine the effect of individual innovativeness level on TPACK competence. For that purpose, in 2012-2013 education year TPACK training competence scale and individual innovativeness scale were applied for 421 teachers working in Konya's central district. Teachers' individual innovativeness level, TPACK training competence and the effect of individual innovativeness on TPACK training competence were searched. In addition, the relationship between individual innovativeness and TPACK training competence were analyzed according to different factors.At the end of the research, it was understood that most of the teachers regarded themselves as early majority and early adapters and at high level in terms of TPACK competence. In addition, it was concluded that individual innovativeness had an important effect on TPACK training competence.It was concluded that none of these factors; teaching experiences, gender, internet usage for education, computer usage for education had an important effect on TPACK competence when they come together with individual innovation.Key words: Technology integration, individual innovativeness, teachers, ICT, TPACK.
Collections