Müzik öğretmeni adaylarının piyano eğitimi sürecinde kazandıkları teknik davranışların incelenmesi: Necmettin Erbakan Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, müzik öğretmeni adaylarının piyano dersi süresince edindikleri teknik davranışlardaki belirlemek, öğrencilerin teknik davranışlarındaki düzeylerinin piyano öğretim elemanlarının görüşleri ile ne derece tutarlı olduğunu saptamaktır.Araştırmada nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 1. 2. ve 3. öğrencileri, örneklemini ise Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 1. 2. ve 3. sınıf öğrencilerinden 15 öğrenci ve 9 piyano öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak amacıyla uzman görüşleri alınarak 10 teknik davranışı kapsayan gözlem formu ve 7 sorudan oluşan görüşme formu hazırlanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar şu şekilde özetlenebilir:Müzik öğretmeni adaylarının lisans 1. sınıf düzeyinde aldığı teknik davranışların `iyi` derecede, lisans 2. sınıf düzeyinde `orta` derecede, lisans 3. sınıf düzeyinde `orta` derecede olduğu saptanmıştır. Piyano öğretim elemanları ile yapılan görüşme sonucunda araştırmaya katılan öğrencilerin teknik davranışlardaki ; `Nüanslardaki teknik becerileri uygulayabilme` , `Motif ve cümlelerin doğru teknikle çalınması` ,`Teknik davranışları uygularken temponun korunması` v.b tekniklerdeki becerilerinin öğretim elemanlarının görüşleri ile benzer olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler: Teknik davranış, Piyano, Piyano eğitimi, The aim of this study is determining the completeness of candidates of music teachers who are got the technical behaviors during the piano lessons and comparing compatibility of candidates' level of competence with faculty members' opinions.Qualitative researching methods were used. The illustration of this study consists of 9 faculty members and 15 students from 1st, 2nd and 3rd grade of Music Department of Necmettin Erbakan University and it embraces 1st, 2nd and 3rd grade students of whole Music Departments of Education Faculties.In order to collect data, observation form which has 10 technical behaviors and interview form which consists of 7 questions were prepared based on the expert opinions. The results obtained in the study can be summarized as follows: It is determined that technical behaviors of 1st grade students have a level of `good` degree, 2nd and 3rd grades have a level of `medium` degree. The result of interviews with piano instructors shows that, technical behavior skills of students who were attended to research have a compatibility with the opinions of the teaching staff.Key Words: Technical behavior, piano, piano technique
Collections