Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi A.B.Dallarında çalıştırılan viyola eserlerinin lisans düzeyinde kullanım durumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, Eğitim Fakülteleri Müzik Öğretmenliği programında uygulanan viyola eğitiminde kullanılan evrensel nitelikteki eserlerin verildikleri lisans düzeylerindeki kullanım durumlarını belirlemek ayrıca Eğitim Fakülteleri Müzik Eğitimi Anabilim Dallarındaki öğretim elemanlarının viyola öğretimi ile ilgili görüş ve düşüncelerini ortaya çıkarmaktır. Bu araştırma Eğitim Fakülteleri müzik eğitimi programlarının ön gördüğü viyola eğitiminde kullanılan eserlerin viyola eğitimcileri tarafından lisans öğrencilerinin gelişimine katkı sağlamayı amaçlaması bakımından önem taşımaktadır. Bu araştırmada Müzik Eğitimi Anabilim Dallarının viyola eğitimi derslerinde kullanılan viyola eserlerinin incelenmesine yönelik betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Genel olarak viyola eğitimcileri öğrencilerin Güzel Sanatlar Liselerinde teknik anlamda yanlış ve yetersiz eğitim gördüklerini, viyola eğitimi verecek öğretim elemanının aldığı eğitimin çok önemli olduğunu ancak lisans düzeyinde ortak bir dört yıllık program olmadığını, öğrencilerin düzeyine ve teknik müzikal gelişimine uygun eserler seçilmesi gerektiğini belirtmişlerdir.Anahtar kelimeler: Viyola eğitimi, viyola, eğitimde viyola repertuvarı, müzik eğitimi The main purpose of this study is to identify the use of international pieces of music for undergraduate levels and to specify the attitudes of academic staff in Music Education Departments concerning viola education. The study is of great significance in its contribution to the field of viola education to foster the development of undergraduate level students. A descriptive model was followed in the analysis of works for viola used in viola education courses. In the study, it was found out that the faculty students who are the graduates of Fine Arts High Schools had technically unsatisfactory training. The academic staff claimed that although adequate training of viola teachers is essential, there is not common course for viola education in four-year-faculties. Additionally, there is an immediate need for viola education which is technically appropriate to the level of the students.Key words: viola, viola education, viola repertoire in education, music education
Collections