Yüksek fonksiyonlu otizm özelliği gösteren öğrencilere soğuk içecek hazırlama ve sunma becerisinin video model ile öğretimin etkililiği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada yüksek fonksiyonlu otizm özelliği gösteren öğrencilere soğuk içecek hazırlama ve sunma becerilerinin öğretiminde videoyla model olma yönteminin etkililiği incelenmiştir.Araştırmaya Konya Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı bir özel eğitim uygulama merkezine devam eden, otizm tanısı konulmuş, 10 ve 11 yaşlarında olan, ikisi kız ve biri erkek üç öğrenci katılmıştır. Araştırmada soğuk içecek hazırlama ve sunma becerilerinin öğretiminde videoyla model olmanın etkililiği tek denekli araştırma yöntemlerinden denekler-arası çoklu yoklama modeli kullanılarak değerlendirilmiştir.Videoyla model olmanın soğuk içecek hazırlama ve sunma becerilerinin öğretimindeki etkililiğini değerlendirmek üzere başlama düzeyi, öğretim ve izleme oturumları gerçekleştirilmiştir. Araştırmada materyal olarak soğuk içecek hazırlama ve içecek sunma becerilerinin kamera çekimleri öğretim oturumlarında kullanılmıştır.Araştırmanın bulguları yüksek fonksiyonlu otizm özelliği gösteren öğrencilere soğuk içecek hazırlama ve sunma becerilerinin öğretiminde videoyla model olmanın etkili olduğunu, öğretim bittikten sonra beceriyi koruduklarını göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Otizm, beceri öğretimi, video modelle öğretim. In this study it is analyzed that the effectiveness of set an example with video method in teaching skills of preparing and presenting cold drinks to students who indicate high functioning autism property.Three studentswho are one male and two female at the age of 10 and 11 yearsold, diagnosed with autism, attending a special education application center connected with Konya Directorate of Education participated in the research. In the research, the effectiveness of set an example with video method in teaching skills of preparing and presenting cold drinks was evaluated by using inter subject multiple probe model of the single-subject research methods. With the purpose of evaluating the effectiveness of set an example with video method in teaching skills of preparing and presenting cold drinks baseline, instruction, and monitoring sessions were carried out. In the research, camera shots of skills of preparing and presenting cold drinks has been used in teaching sessions as a material. The findings of the research shows that set an example with video method in teaching skills of preparing and presenting cold drinks to students who indicate high functioning autism property has been effective, and they keep this ability after teaching.Keywords: Autism, teaching skill, teaching by video modelling
Collections