Müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda geleneksel Türk Sanat Müziği destekli bağlama öğretiminin öğrencilerin bağlama çalma becerisi ve tutumlarına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda Geleneksel Türk Sanat Müziği destekli bağlama öğretiminin, öğrencilerin bağlama çalma becerisi ile bağlama derslerine olan tutumlarının incelenmesini ve sonuçlarını içermektedir. Elde edilen bulgular ve sonuçlardan yola çıkılarak, Türk müziği'nin bir bütün olarak kavratılması, bağlama çalgısının geniş icra imkanları olan bir enstrüman olduğunun gösterilmesi, daha donanımlı ve ileri düzeyde bir bağlama icracısı ve müzik öğretmeni yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.Araştırmanın konusuyla ilgili kaynaklar taranarak gerekli veriler elde edilmiş ve araştırmayla ilgili 4 çalışma grubu oluşturulmuştur. Birinci çalışma grubu, araştırma sürecini yılda iki defa denetlemek üzere tez inceleme komitesinde bulunan öğretim elemanlarından oluşmaktadır. İkinci çalışma grubu, yapılandırılmış görüşmelerin gerçekleştirildiği, güzel sanatlar fakülteleri, devlet konservatuvarları ve eğitim fakültesi müzik eğitimi anabilim dallarında bağlama derslerini yürütmüş ve yürütmekte olan 8 uzman öğretim elemanından oluşmaktadır. Üçüncü çalışma grubu, uygulama sürecinde derslerin ve sınavların değerlendirmelerini yapmak üzere oluşturulmuş 3 bağlama öğretim elemanından oluşmaktadır. Dördüncü çalışma grubu ise, deneyin gerçekleştirildiği Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 1. sınıf 2. yarıyıl 4 bağlama öğrencisinden oluşmaktadır.Araştırmanın deney sürecinde 2 öğrenci kontrol ve 2 öğrenci deney grubu oluşturulmuştur. 15 haftalık bu süreç içerisinde deneysel desen olan ?statik grup karşılaştırmalı desen? kullanılmıştır. Her 5 hafta için 1 ünite uygulanmak üzere toplam 3 ünite oluşturularak kontrol grubuna geleneksel Türk sanat müziği desteği olmayan bir bağlama eğitimi ? öğretimi, deney grubuna ise geleneksel Türk sanat müziği destekli bir bağlama eğitimi ? öğretimi verilmiştir. Her 5 haftanın sonunda gruplar, performans ve teori olmak üzere iki bölümlü sınava alınmıştır. Değerlendirmelerin daha sağlıklı yapılabilmesi için uygulanan tüm dersler ve sınavlar video kamera ile kayıt altına alınmıştır. Yapılan tüm sınavların sonuçları karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiş ve yorumlanmıştır.Anahtar Kelimeler: Müzik Eğitimi, Bağlama, Bağlama Öğretimi, Geleneksel Türk Halk Müziği, Geleneksel Türk Sanat Müziği This research contains the results and the examination of students' ability to play the baglama and their attitudes against baglama classes supported by Traditional Turkish Art Music in the music teacher training institutions. On the basis of findings of the fact and conclusions, it is aimed that teaching Turkish Music as a whole, showingthat baglama is an instrument with a rich capacity, and training a better equipped baglama player and music teacher at an advanced level.The necessary data has been obtained by scanning related resources on the subject of the study and four study groups have been established related to the research. The first study group is composed of faculty members who are in the thesis examination committee to oversee the process of the research twice a year. The second study group consists of eight expert lecturers who have conducted and are giving baglama lessons in the Faculty of Fine Arts, State Conservatories and Music Teacher training departments of the Education Faculty, where structured interviews are carried out. The third study group was created in order to evaluate the process of implementation of courses and examinations and consist of three baglama lecturers. VIIIAnd the fourth study group consists of four baglama students who are at the second semester of the first grade in the Music Teacher Training Department of Necmettin Erbakan University, where the experiment was carried out.A 2-student control group and a 2-student experiment group were created in the experimental process of the research. In this 15-week process, the `static group comparison design` which is an experimental design was used. A total of 3 units, to be implemented as a unit for every 5 weeks, were created and baglama teaching ? training was applied to the control group without the support of the Traditional Turkish Art Music, while it was applied to experimental group with the support of the Traditional Turkish Art Music. At the end of each 5-week, groups were given a two-part test, including performance and theory. All applied courses and exams were recorded with a video camera to have healthier evaluations. All results of all the tests were evaluated and interpreted with comparisons.Key Words: Music Education, Baglama, Baglama Training, Traditional Turkish Folk Music, Traditional Turkish Art Music.
Collections