İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıkları ile üst düzey düşünme becerileri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Afyonkarahisar ili Sinanpaşa ilçesine bağlı 1'i ilçe merkezi ve 2'si ilçeye bağlı köy okullarından random (rastgele) yöntemiyle belirlenen ilköğretim okullarındaki 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıkları ile üst düzey düşünme becerileri arasındaki ilişkiyi değerlendirmektedir. Araştırmanın başında 68 öğrencinin kitap okuma alışkanlıklarını ortaya koymak amacıyla kitap okuma inançları, kitap okuma tutumları ve kitap okuma durumlarına ilişkin geliştirilen ölçeklerden ve 5 açık uçlu sorudan oluşan anket sonuçlarından elde edilen veriler analiz edilmiştir. Diğer kısımda da öğrencilerin Türkçe ders kitaplarından seçilen metinler ve bu metinlere ait üst düzey düşünme becerisini yordayan sorular aracılığıyla öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin nasıl olduğu ortaya konulmuştur. Geliştirilen ölçeklerden ve 5 açık uçlu sorudan alınan cevaplar değerlendirilmiştir. Diğer yandan üst düzey düşünebilme becerilerini ölçmek amacıyla uygulanan veri toplama aracında da alınan cevaplar her bir üst düzey düşünme becerisi için ayrı ayrı puanlanmıştır ve genel değerlendirme tablolarına ulaşılmıştır. Her bir örenci için analiz, sentez, değerlendirme ve yorumlama basamaklarına ait toplam puanların kitap okuma inancı, tutumu ve durumuyla olan ilişkisi değerlendirilmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgular şöyle özetlenebilir: 4. ve 5. sınıf öğrencileri kitap okumaya yönelik genel olarak olumlu inanç ve tutuma sahiptirler. Bununla beraber düzenli olarak kitap okuma ve kitaba ulaşma oranları da genel olarak yüksektir. Son olarak da 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin sahip oldukları üst düzey düşünme becerilerinin kitap okuma inançları, tutumları ve durumlarıyla olan ilişkisi yüksektir.Anahtar Kelimeler: Okuma Alı?kanlığı, Üst Düzey Dü?ünme Becerisi This study in the 2011-2012 academic year, evaluates of the relationship between book reading habits and higher order thinking skills of 4th and 5th grade students whom were chosen randomly in the district of the town of Afyonkarahisar, Sinanpaşa, 1 school in the country seat and 2 village schools in the district. At the beginning of this research, the data which were obtained from preparing scales for the purpose of introducing book reading habits of 68 students beliefs of reading book, attitudes of reading book and status of reading regularly and results of the survey which consisting 5 open-ended questions were analysed.Also through the texts which electioned in Turkish text books and questions which procedures higher order thinking skills in this texts, how the students? higher order thinking skills were evidenced. The answers that were obtained from the scales and 5 open-ended questions were evaluated. On the other hand answers, received from data collection tool which applied in order to measure higher order thinking skills, were scored separately for high-order thinking skills and achieved overall rating tables. It was evaluated in relation between total scores of analysis, synthesis, evaluation, interpretation steps and beliefs, attitudes and status of reading book. The outcome of the research can be summarised as follows: 4th and 5th grade students have generally positive beliefs and attitudes fort he reading book. Withal status of reading book regularly and rates of access to books are generally high. Lastly, the relationship between high order thinking skills that 4th and 5th grade students have and beliefs, attitudes and status of reading book are high.Key Words: Reading Habits, Higher Order Thinking Skills
Collections