İlköğretim 7. sınıf Türkçe dersinde kullanılan zihin haritası tekniğinin öğrencilerin yazma becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma,ilköğretim 7. sınıf Türkçe dersinde kullanılan zihin haritası tekniğinin öğrencilerin yazma becerilerine etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda, zihin haritası tekniği ile yapılacak yazma uygulamalarındakullanılacak eğitim durumları hazırlanmıştır. Bu çalışma, 2011-2012 Eğitim Öğretim Yılı II. Dönem, Konya ili Meram Gödene Toki İlköğretim Okulunda on iki hafta boyunca 7. sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Seçilen her iki gruptatoplamyirmi yedi öğrenci bulunmaktadır. Araştırmada, yansız atama yoluyla gruplardan biri deney grubu, diğeri kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Bu gruplar, öğrencilerin birinci yarıyıl Türkçe dersi karne notları ve ön testten elde edilen yazılı anlatım notları göz önünde bulundurularak on dokuzar kişilik denk gruplar oluşturulmuştur. Araştırmada, nicel araştırma yöntemlerinden ön test -son test kontrol gruplu model ve nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırma boyunca deney grubunda zihin haritası tekniği ile yazma çalışmaları 10gerçekleştirilirken kontrol grubunda programdaki yazmaetkinliklerine bağlı kalınmıştır.Araştırmanın amacı doğrultusunda öğrencilerin yazılı anlatım becerilerine ilişkin elde edilen veriler Mann Whitney U testi ile çözümlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin uygulamaya ilişkin görüşleri çözümlenmiş ve aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır:Öğrencilerin yazma becerilerini -biçim, dil ve anlatım ve imlâ ve noktalama yönünden-geliştirmede zihin haritası tekniğinin programda yer alan yazma tekniklerinden daha etkili olduğu tespit edilmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler de öğrencilerin zihin haritası tekniği ile yapılan yazma çalışmalarına ilişkin olumlu bir görüşe sahip olduğunu ortaya koymuştur. Anahtar Kelimeler:Yazma Öğretimi, Zihin Haritası Tekniği, Yazma Becerisi This study was carried out for the purpose of determining the effect of mind map techniqueon students? writing skills used in primary school 7th grade Turkish lesson. In line withthis aim, conditions of education were prepared used for the work of writing done with mind map technique.This study was carried out with 7th grade students at Meram Gödene Primary School for 12 weeks during the II. Term 2011-2012Education Year. There were nineteen students in two group.Either of the group were determined as experiment group and the other determined as control group by random assignment in research. These groups were balanced as considering the students? first term Turkish lesson reports and pre-text obtained writing expression marks.In study, pre-test -post-test control group experimental design was used, which is one of the quantitative measurement toolsand interview technique was used, which is one of the qualitative measurement tools. While the works of wrinting was conducted by mind map technique in the experiment group during research, writing activitiesin curriculumwas used for control group.12In aim of study line, data obtained regarding students? writing skills was analysed by Mann Whitney U Test for Independent Samples. Also, students? opinions regarding exercise were analysed and the following results were attained: It was determined that mind map technique was more effective than writing techniques in the curriculum, in terms of development of students' writing skills,form, tongue and expression, dictation and punctuation. Data obtained from interviews proved that tudents have a positive view as to writing exercise made by mind map technique as well.Keywords:Writing Teaching, Mind Map Technique, Writing Skills
Collections