Üniversite öğrencilerinin psikolojik sağlamlıkları ile öz-anlayışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu ara?tırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin psikolojik sağlamlıkları ile özanlayı?ları arasındaki ili?kinin incelenmesi ve bulunan ili?kiler doğrultusunda öneriler geli?tirilmesidir.Bu ara?tırmanın örneklemi 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Ereğli Kemal Akman Eğitim Fakültesi?nde 1., 2., 3. ve 4. sınıfta eğitimine devam eden 479 öğrenciden olu?turulmu?tur.Veri toplama aracı olarak Neff (2003b) tarafından geli?tirilen ve Türkçe güvenirlik ve geçerlik çalı?ması Deniz, Kesici ve Sümer (2008) tarafından yapılan Öz-Anlayı? Ölçeği ve Gürgan (2006) tarafından geli?tirilen Yılmazlık Ölçeği kullanılmı?tır. Bu ara?tırma genel tarama modellerinden ili?kisel tarama türünde bir ara?tırmadır. Ara?tırmada veri toplama araçları ile elde edilen bilgilerin çözümlenmesi ?SPSS? paket programı ile gerçekle?tirilmi?tir. Ara?tırma verilerinin toplanmasından sonra istatistiksel analizler yapılmı?tır. Ara?tırmada deği?kenlere bağlı olarak t testi ve tek yönlü varyans analizi testi kullanılmı?tır. Farklıla?manın kaynağının belirlemek amacıyla LSD testinden yararlanılmı?tır. Öz-anlayı? ve psikolojik sağlamlık puanları arasındaki ili?kinin analizi ise Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Katsayısı tekniği ile yapılmı?tır.Ara?tırma sonucunda üniversite öğrencilerinin öz-anlayı? puanları ile psikolojik sağlamlık alt boyutlarından güçlü olma (r=.60), giri?imci olma (r=.61), iyimser olma (r=.52) ve ileti?im (r=.42) arasında pozitif yönlü anlamlı ili?kiler saptanmı?tır (p<.001).iiiÜniversite öğrencilerinin öz-anlayı? puanları ile psikolojik sağlamlık alt boyutlarından öngörü (r=.49), amaca ula?ma (r=.46), lider olma (r=.45), ara?tırıcı olma (r=.29) ve psikolojik sağlamlık toplam puanları (r=.63) arasında pozitif yönlü anlamlı ili?kiler bulunmu?tur (p<.001).Anahtar Kelimeler: Üniversite Öğrencileri, Psikolojik Sağlamlık, Öz-anlayı? The aim of this research is searching the reletionship between undergraduates? resilience and self compassion and developing suggestions according to the mentioned relationships.The example of this research was constitued by 479 undergradutes who are studying in 1, 2, 3, and 4. grades in Konya Necmettin Erbakan Üniverstiy Faculty of Education and Ereğli Kemal Akman Faculty of Education in 2012-2013 educational year.Türkish reliability and validity study developed by Neff (2003b), self compassion scale done by Deniz, Kesici and Sümer (2008) and resilience scale developed by Gürgan (2006) were used as an information compiling instrument.This research is a relational scanning type which is a kind of general scanning models. The informations, which were optained by information compiling instrument, were analyzed by SPSS Packet Programme Statistical analysis were done after compiling the informations of the research. In this research ?T-test? and ?one-way varience analysis test? were used being attached to varients. LSD test was used in order to determine the source of differentation. The analysis of the relationship between the points of self comppssion resilience was done by the Pearson product moment correlatipn technique.vAt the end ofnthe research, positi ve directional meaningful reletionships were determined between undergradutes? self compassion points and sub-dimen sions of resilience such as; being strong (r=.60), being entreprenevr(r=.61), being optimistic (r=.52) and communication(r=.42). (p<.001).Positive directional meaningful relationships were determined between undergradutes? self compassion points and sub-dimensions of resilience such as; foresight (r=.49), rearching to goal (r=.46), being leader (r=.46), being researcher (r=.29) and resilience total points (p<.001).Key words: Undergradutes, Resilience, Self-compassion
Collections