Öğretmen algısına göre Comenius projelerinin amacına uygun gerçekleşme düzeyinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı Comenius projesi gerçekleştirmiş veya katılımcı olarak proje ekiplerinde yer almış öğretmenlerin görüşleri alınarak Comenius projelerinin amacına ulaşma düzeyi çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir.Bu araştırmada 2004 - 2012 yılları arasında Konya'da Comenius projesi gerçek-leştirilmiş olan öğretmenlere program hakkındaki görüşleri sorulmuş ve bunlar çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Ayrıca AB ve AB Eğitim Programı Comenius hak-kında literatür araştırması yapılmış ve daha önce yapılmış değerlendirme çalışmaları ince-lenmiştir.Veri toplama aracı olarak anket kullanılmıştır. Projelere katılan sayısının fazlalığı ve coğrafi dağılımdan dolayı elektronik anket kullanılmıştır. Öğretmenlerin Comenius programı ile ilgili görüşlerini almak amacıyla hazırlanan anket online olarak katılımcılara ulaştırılmış ve toplamda 176 katılımcının görüşü alınmıştır.Yapılan gözlemler sonucu Konya?da Avrupa Birliği Comenius programına yapılan başvuru sayısında sürekli bir artış gözlenmiştir. Comenius Projesine katılmış öğretmenler Comenius projelerinin öğrenciler arasındaki takım çalışmasını geliştirdiğini, öğrencilerin dil becerilerini geliştirmede etkili olduğunu, bilgi iletişim araçlarını kullanma becerilerini geliştirmede etkili olduğunu, yurt dışı ortaklarının ülkemize karşı düşüncelerine olumlu bir katkı sağladığını, proje sayesinde farklı bir kültürü tanıma fırsatı buldukları algısına sahiptir.Anahtar Sözcükler: Avrupa Birliği, Hayatboyu Öğrenme, Comenius, Ulusal Ajans The aim of this research is to analyse the appropriate realization level of Comenius Projects in terms of some variables based on teachers? perceptions.In this research some questions about Comenius program asked to the teachers who carried out Comenius projects from 2004 to 2012 in Konya Province and the results have been analysed in terms of some variables. Also, literature research has been carried out about EU and Comenius Program which is part of EU Education Program and previous researches have been investigated.A survey has been used as a tool in order to collect data. Online survey has been used because the number of the participant is very high and geographically distributed. In order to receive the views of the teachers on Comenius program the survey was sent to the participants and totally 176 feedbacks received.At the end of the research continuous increase on the number of the application to the program has been observed. The teachers who have already taken part in Comenius Project thinks that Comenius Projects develops the teamwork among the students, Comenius Projects are effective on developing language skills of the students and skills of using ICT, Comenius projects makes positive contribution on views of the foreigners on our country. They think that by means of the project had opportunity to know different cultures.Key Words: European Union, Lifelong Learning, Comenius, National Agency
Collections