Karakter eğitimi programının ilköğretim 2. kademe öğrencilerinin çatışma çözme ve saldırganlık düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarında ikinci kademede öğrenim gören öğrencilere verilen karakter eğitimi programı ile öğrencilerin çatışma ve saldırganlık davranışlarının önlenmesi veya azaltılmasıdır.Araştırmada 'Ön test- son test kontrol gruplu deneysel model' kullanılmıştır. Çalışma grubunu Konya il sınırları içinde bulunan Mareşal Mustafa Kemal Ortaokulundaki ilköğretim 2. Kademede öğrenim gören deney grubu 28, kontrol grubu 28 olan kız ve erkek öğrenciler oluşturmaktadır. Öğrencilerin yaş ortalamaları 12-14 yaşlar arasındadır.Karakter Eğitim programı, evrensel değerlerden oluşmaktadır. Bunlar saygı, dostluk, dürüstlük, sabır, doğru davranış, yardımseverlik, paylaşmak, sorumluluk, adalet, liderlik olan 10 değeri kapsamaktadır.Öğrencilerin çatışma çözme becerilerini ölçmek için Çatışma Çözme Davranışını Belirleme Ölçeği (koruklu,1998); saldırganlık düzeylerinin belirlenmesi için Sears Saldırganlık Ölçeği (Uluğtekin,1976) kullanılmıştır. Öğrencilerle ilgili bilgilere ulaşmak için 'Kişisel Bilgi Formu' kullanılmıştır.Araştırma sonucuna göre uygulanan Karakter Eğitim Programının, öğrencilerin çatışma ve saldırganlık düzeylerine olumlu bir şekilde değişim sağladığı ortaya çıkmıştır. m of the study is to prevent and reduce conflict and aggressiveness behaviors of the students with the character education program which is given to the second stage students in the secondary schools.In this research, `Pre-test last-test control group experimental model` has been used. This study group is consisted of primary second - grade boy and girl students which are 28 experiment group and 28 control group in Mareşal Mustafa Kemal Secondary school in Konya. The average ages of the students are between 12-14.The Character Education Program is consisted of universal values. They contain the values of respect, friendship, honesty, patience, proper behavior, helpfulness, sharing, responsibility, justice and leadership.Conflict Resolution Behavior Definition Scale (Koruklu, 1998) has been used in order to measure the student's ability of solving the conflict. Sears Aggressiveness Measure has been used for determining aggressiveness level (Uluğtekin, 1976). 'Personal Information From' has been used in order to reach the information of the students.As a conclusion in this research Character Education Program has provided positive change of the students' conflict and aggressiveness level.
Collections