Müzik öğretmeni adaylarının ses kullanım alışkanlıkları ile ses hijyeni ve ses hastalıkları hakkında bilgi düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma müzik öğretmeni adaylarının ses kullanım alışkanlıkları ile ses hijyeni ve ses hastalıkları hakkında bilgi düzeylerini incelemeye yönelik yapılmıştır. Tarama modeli ile yapılan bu araştırmada konuyla ilgili alan yazına ve uzman görüşlerine başvurularak, araştırmanın amaç ve süresine uygun bir veri toplama aracı olarak hazırlanan anket, 10 farklı üniversitenin Müzik Eğitimi Anabilim Dalında 2013-2014 öğretim yılında 4. sınıfta öğrenim görmekte olan 150'si kadın, 99'u erkek toplam 249 müzik öğretmeni adayına uygulanmıştır. Anketten elde edilen verilerin SPSS 21.0 paket programı ile istatistiki analizi sonucunda müzik öğretmeni adaylarının ses kullanım alışkanlıkları açışından risk taşıdıkları, ses hijyenlerine yeterince özen göstermedikleri, ses hastalıkları ve ses mekanizmasına zarar veren davranışları bilme düzeyleri ortalamanın üzerinde olmasına rağmen bu bilgileri günlük hayatta yeterli düzeyde uygulamadıkları ve ses problemlerinin hayatları üzerinde olumsuz etkilerinin yüksek oranda olduğu tespit edilmiştir. Yoğun ses kullanıcısı olacak müzik öğretmeni adaylarının ses mekanizmasına zarar verecek davranışlardan kaçındıkları, ses hijyenlerine günlük hayatlarında özen gösterdikleri ve bu konularda bilgi düzeyleri artırıldığı taktirde mevcut ve olası ses problemlerinin önüne geçilebileceği düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Müzik Öğretmeni Adayları, Ses Kullanım Alışkanlıkları, Ses Hijyeni, Ses Hastalıkları. The aim of the present study is to investigate the knowledge levels of prospective music teachers on voice use habits, voice hygiene, and voice diseases. In line with the relevant literature and expert views, a questionnaire, prepared according to the aims and duration of the present study, was applied as a tool for data collection in the present survey to 249, 150 female and 99 male, 4th grade students enrolled at the Music Teacher Education Departments of 10 different universities during the 2013-2014 academic year. The statistical analysis of the obtained data made with SPSS 21.0 package program revealed the following; prospective music teachers are in terms of voice use within a risk group, do not show enough attention to voice hygiene, despite their above average awareness about voice diseases and habits inflicting harm on voice mechanisms do not put this information into practice during their daily lives, and are effected at a high rate from voice related problems. Current and possible voice problems are considers as avoidable, if prospective music teachers who will be intensive voice users of would avoid actions potentially damaging their voice mechanisms, pay attention to voice hygiene in their daily lives, and increase their knowledge on these issues.
Collections