Die vergleichende Darstellung des Lehrerverhaltens in den Werken von Rıfat Ilgazs „Hababam Klasse` und von Stephan Serins „Föhn mich nicht zu` aus der pädagogischen und humoristischen Sicht
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETRıfat Ilgaz'ın `Hababam Sınıfı` ve Stephan Serin'in `Föhn mich nicht zu` adlı eserlerinde öğretmen davranışlarının mizahi ve pedagojik açıdan karşılaştırılmasıBu çalışmada, farklı edebi türlerdeki bir çok eseriyle Türk edebiyatında çok büyük yeri olan, aynı zamanda kendisi de öğretmen olan Rıfat Ilgaz'ın Türk eğitim sistemindeki aksaklıkları mizahi tarzla dile getirdiği `Hababam Sınıfı` adlı eserinde ve Alman yazın dünyasının son zamanlarda önemli bir çıkış yakalayan, hakkında ilk defa bir çalışma yapılan ve yine öğretmen olan yazarı Stephan Serin'in Alman okul sistemini eleştirdiği `Föhn mich nicht zu` adlı eserinde farklı iki toplumda farklı iki dönemde mesleklerini icra eden öğretmenlerin benzer sebeplerden dolayı düştükleri komik halleri, mizahi ve pedagojik açıdan incelenip değerlendirilmiştir.Mizah, güldürürken düşündüren, anlatılmak isteneni daha etkili bir şekilde ifade eden etkili bir yöntem olarak iki yazarımız tarafından da başarıyla uygulanan bir tür olarak çalışmamızda büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda büyük özveri gerektiren öğretmenlik mesleğinde çatışmaları önlemede büyük rol oynayan pedagoji biliminin önemi üzerinde de durulmuştur. Çalışmada, öğretmenlerin yaş, dış görünüş gibi fiziksel özellikleri ve bu özelliklerinden dolayı öğrenciler tarafından hareket komiği ve abartma yöntemiyle komik duruma düşürülmeleri mizahi açıdan değerlendirilmiştir. Yine öğretmenlerin mesleki beceri ve gerek ders gerek sınav ortamında sorunlara getirdikleri azarlama, ceza ve not tehdidi gibi negatif çözüm yollarıyla sergiledikleri davranış şekillerinin değerlendirilmesinde pedagojik açıdan yerli ve yabancı bilim adamlarının görüşlerine çoğulcu metot kapsamında yer verilmiş olup, eserlerden alıntılarla birlikte açıklanarak karşılaştırılmıştır.Bu çalışmada elde edilen sonuçlar eğitimdeki aksak yönleri resmetmesi adına farklı çalışmalar için de örnek oluşturacaktır.Anahtar Sözcükler: mizah, öğretmenlik mesleği, pedagoji, Rıfat Ilgaz, Stephan Serin SUMMARYA comparison of teacher behaviors in Rıfat Ilgaz's `Hababam Sınıfı` and Stephan Serin's `Föhn mich nicht zu` in terms of humor and pedagogyIn this study, funny situations in which, due to similar reasons, teachers performing their profession in two different periods in two different societies find themselves in `Hababam Sınıfı`, which humorously describes shortcomings of the Turkish educational system and was written by Rıfat Ilgaz, who has a great place in Turkish literature thanks to his various works in different genres and was himself a teacher, and in `Föhn mich nicht zu`, in which German school system is criticized by the author Stephan Serin, who has made a name for himself in German literature in recent years, is again himself a teacher and about whom a study is being made for the first time, have been explored and evaluated in terms of humor and pedagogy.Humor, as a method that makes people think while making them laugh and expresses more effectively what is intended to be expressed, has been used successfully by both authors and is of vital importance for our study. At the same time, our study emphasized the importance of the science of pedagogy, which plays a significant role in preventing conflicts in the teaching profession, which requires enormous sacrifice. In the study, teachers' physical features such as age and outer appearance and their being ridiculed by students due to these features using methods of exaggeration and farce were dealt with from a humorous perspective. Also, teachers' professional skills and negative behavioral patterns they exhibited in both their classes and examinations in the form of scolding, punishment and using grades as a source of threat as solutions to problems were evaluated pedagogically in the light of native and foreign scholars' views within the scope of the pluralistic approach and in this regard references were made to the two works and explanations were made. The results that have been obtained in this study will set an example for future studies in that it reveals what goes wrong in the education system.Key Words: humor, pedagogy, Rıfat Ilgaz, Stephan Serin, the teaching profession
Collections