GeoGebra destekli öğretimin lineer cebir dersine ait bazı konularda akademik başarı üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, GeoGebra destekli öğretimin öğretmen adaylarının Lineer Cebir dersine ait bazı konulardaki akademik başarıları üzerine etkisini incelemektir. Çalışma, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında bir devlet üniversitesinin İlköğretim Matematik Öğretmenliği programının 2.sınıfına kayıtlı 68 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Nicel yöntemlerin kullanıldığı bu çalışmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desenlerden eşleştirilmiş desen kullanılmıştır. Bu çalışmada ölçme aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen LCBT hem ön test hem de son test olarak kullanılmıştır. Ayrıca asıl uygulamalar sonunda GeoGebra yazılımının Lineer Cebir kavramlarını birbirleri ile ilişkilendirme ve bu kavramların geometrik özellikleri ile cebirsel özellikleri arasında ilişkileri keşfetme üzerine etkisini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen Geometrik Temsil ve İlişkilendirme Testi uygulanmıştır. Öğretmen adaylarının Lineer Cebir dersine ait Vektör, Matris Cebiri, Lineer Bağımlılık-Bağımsızlık, Lineer Denklem Sistemleri konularındaki akademik başarı düzeyleri arasındaki farkın anlamlı olup olmadığı ANCOVA ile analiz edilmiştir. GeoGebra destekli uygulamalar sayesinde öğretmen adaylarının Lineer Cebir dersine ait Vektör, Matris Cebiri, Lineer Denklem Sistemleri ve Lineer Bağımlılık-Bağımsızlık konularındaki akademik başarı düzeyleri arasında deney grubu lehine anlamlı fark (F(1,65)=20,385 p<.05, η2=.240) bulunmuştur. Ayrıca GTİT testi sonuçları Bağımsız Örneklem t Testi ile analiz edilmiştir. GeoGebra destekli uygulamalar sayesinde öğretmen adaylarının Lineer Cebir kavramlarını birbirleri ile ilişkilendirme ve bu kavramların geometrik özellikleri ile cebirsel özellikleri arasında ilişkileri keşfetme becerileri arasında anlamlı bir fark[ t(66)= 8.26, p<0.05] bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: GeoGebra, Lineer Cebir, Lineer Bağımsızlık, Lineer Denklem Sistemleri, Geometrik Temsil This study was conducted to investigate the effects of GeoGebra assisted instruction on academic achievement in some issues of Linear Algebra course. The sample consists of 68 second grade preservice elementary mathemathics teachers from a state university in Turkey. The study's design is the matching only design from pretest – posttest quasi-experimental designs with control group. In this study a researcher-made questionnarie LCBT was applied as pretest and posttest. Moreover, at the end of main applications another researcher made questionnarie GTİT was applied to investigate the effects of GeoGebra on association of Linear Algebra concepts and studying out the relationships between geometric and algebraic properties of these concepts. The test scores of the questions related to the vector, matrix, systems of linear equations and linear dependece/independence in LCBT was analysed with ANCOVA and significant difference between groups was found in favour of experimental group (F(1,65)=20,385 p<.05, η2=.240). Moreover, the test scores related to the questions in GTİT was analysed with Mann-Whitney U test and significant difference between groups was found in favour of experimental group (t(66)= 8.26, p<0.05) .Keywords: GeoGebra, Linear Algebra, Linear Independence, Systems of Linear Equations, Geometric Representation.
Collections