Üniversite öğrencilerinin ilişki niteliklerinin depresyon, stres ve anksiyete ile ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin ilişki niteliklerinin depresyon ,stres ve anksiyete ile ilişkisinin incelenmesidir.Araştırma genel tarama modeline uygun olarak yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu Konya Necmettin Erbakan Üniversitesinde okuyan değişik fakülte ve bölümlerde öğrenim gören tesadüfi küme örnekleme yöntemi ile seçilen ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 351'i kız 204'ü erkek olmak üzere toplam 555 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında Özabacı (2007) tarafından uyarlanan `İlişki Niteliği Ölçeği(İNÖ)`, Lovibond ve Lovibond (1995a) tarafından geliştirilen tarafından geliştirilen, Akın ve Çetin (2007) tarafından Türkçeye uyarlanan `Dep¬resyon Anksiyete Stres Ölçeği (DASÖ)` ile araştırmacılar tarafından geliştirilen bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde Pearson Korelasyon katsayısı, ttesti analizi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda Sosyal destek ile depresyon ve anksiyete arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Sosyal destek ile stres arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır.Çatışma ile depresyon, anksiyete ve stres arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Derinlik ile depresyon, anksiyete ve stres arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır.Anahtar Kelimeler: Stres, Depresyon, Anksiyete, İlişki Niteliği The aim of this study is to examine the relationship between qualities of relationship of university students and depression, stress and anxiety. Research was conducted in accordance with general screening model. In this research, the study group consists of 351 girls and 204 boys in total 555 qualified university students, who are selected at random cluster sampling method and volunteered to participate, studying in different faculties and departments in Konya Necmettin Erbakan University. In data collection, the researchers was used information form ''Relationship Quality Scale (RQS)'' which was adapted by ÖZABACI (2007) and developed by Lovibond (1995), also it was translated to Turkish by Akın and Çetin (2007) as ''Depression Anxiety Stress Scale (DASS)''. In analysis of data Pearson's correlation coefficient, t-test analysis was used. At the end of the research, a meaningful negative correlation was found between social support with depression and anxiety. A meaningful relationship was found between social support and stress.Positive meaningful correlation was found between working with depression and anxiety with stress. A meaningful relationship was found between depth with depression and anxiety with stress. Keywords: Stress, Depression, Anxiety and Quality of Relationship.
Collections