8. sınıf öğrencilerinin yazma motivasyonu ile yazılı anlatım beceri düzeyleri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkçeyi etkili, güzel ve doğru kullanabilmek için dilin kurallarını çok iyi bilmek gerekir. Ama bazen sadece dil kurallarını bilmek işe yaramayabilir. Mesela dil bilgisi iyi olan bir çocuğun kompozisyonu kötü olabilir. İyi yazabilmek için kompozisyonun dış yapı ve iç yapı ilkelerine uymak yeterli olmaz. Öğrenci neyi, niçin yazacağını bilmelidir. Öğrencinin yazmak için amacı olmalıdır. Amacı olan çocuk yazmaya karşı motive olabilmiş demektir. Türkiye'de yazma motivasyonuna yeterince önem verilmemiştir. Bu nedenlerle çalışma, öğrencilerin yazmaya karşı nasıl motive edilebileceklerini, yazma motivasyonlarının yazılı anlatım becerileri üzerinde bir etkisinin olup olmadığını araştırmak amacıyla yapılmıştır.Çalışma öğrencilerin yazma motivasyonlarını ve yazılı anlatım başarı düzeylerini belirlemeye yönelik tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini; basit seçkisiz örnekleme yoluyla seçilen ve Konya ili merkez ilçeleri alt, orta ve üst sosyoekonomik çevrelerdeki ilköğretim okullarında öğrenim gören 8. sınıf öğrencilerinden veri toplama araçlarını eksiksiz dolduran toplam 558 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler `Yazma Motivasyonu Ölçeği` ve `Kompozisyon Puanlama Ölçeği` yardımıyla toplanmıştır. Tezin dördüncü bölümü olan `Bulgular` bölümünde ise araştırmanın alt problemlerine ilişkin cevaplar, bunlarla ilgili tablolar ve öğrencilerden bazılarının kompozisyonları örnek olarak gösterilmiştir. Kompozisyonla ilgili yorumlara da yer verilmiştir.Araştırmanın `Sonuç ve Öneriler` bölümünde ise çalışmanın bulgularına ait sonuçlar ve bu sonuçları destekleyici ilgili literatür yer almaktadır. Yazma motivasyonuyla ilgili öneriler de bulunmaktadır In order to use Turkish effectively, correctly and nicely, it is necessary to know the rules of the language well. However, knowing the rules of language may not always be sufficient. For instance, a child with good grammar may have bad composition skills. In order to write a good composition, it is not sufficient just to obey the mechanics and principles of a composition. A student has to know why he is writing and what he is writing. That is ,the student must have an aim to write. A student who has an aim means that he is motivated to write. Not enough importance is given to writing motivation in Turkey. The study has been done to learn how students can be motivated to write and whether writing motivation has an effect on writing skills.The study is a screening model study which aims to determine the writing motivations of students and their levels of success in writing .The sample of the study consists of a total of 558 students who have been chosen using simple random sampling.They are eighth grade students in Konya who come from low,average and high socioeconomic environments and who have completed the data collection tools thoroughly. Data has been obtained by using `Writing Motivation Scale` and `Composition Grading Scale`. In the `Findings`, which is the fourth part of the thesis, answers on the sub problems of the study and the tables showing these are given. Composition examples of students with low, average and high writing grades are given.In `Results and Suggestions` results on the findings of the study and related literature supporting these results are given. In addition, suggestions on writing motivation are presented.
Collections