Ortaokul ve özel eğitim uygulama merkezi (Okulu) kademe II`de öğrenim gören 8. sınıf öğrencilerinin resim çizme becerilerinin bazı değişkenler açısından karşılaştırmalı olarak analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada genel eğitim ortaokulları 8. sınıfta öğrenim gören 14 yaş grubu öğrenciler ile Özel Eğitim Uygulama Merkezi (Okulu) Kademe II 14 yaş grubu öğrencilerin, resim çizme becerileri bazı değişkenler açısından incelenerek, karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Araştırma kapsamında Konya ili Meram ilçesinde bulunan Şeker Ortaokulu'na devam eden Özel Eğitim Uygulama Merkezi (Okulu) Kademe II 14 yaş grubu orta düzeyde zihin engelli 7 öğrenci ile çalışılmıştır. Doğrudan öğretim yöntemi kullanılarak 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılı ikinci dönem süresince haftada iki ders saati (40+40) olmak üzere toplam 14 hafta, 28 ders saati olarak çalışmalar yaptırılmıştır. Araştırmada çizgi, nokta, renk, leke ve doku başlıkları altında toplam yedi farklı çalışma yaptırılmıştır. Genel eğitim ortaokulları 8. sınıfta öğrenim gören öğrenci çalışmaları Meram Fevzi Çakmak Ortaokulu'nda yapılmıştır. Yedi kişilik bu öğrenci grubuyla aynı konularda yapılan çalışmalar, oluşturulan öğretimsel açıdan performans değerlendirme formları ve tasarım ilkeleri açısından oluşturulmuş performans değerlendirme formları ile değerlendirilmiştir. Performans değerlendirme formları öğretim programı dahilinde ve her çalışma için ayrı hazırlanmış olup öğrenciden beklenen öğretim amaçları ile araştırma kapsamında değerlendirilecek olan tasarım ilkelerinden oluşmaktadır. Beş farklı tasarım elemanı, toplam yedi ayrı çalışma olarak uygulanarak, değerlendirmeler ''Evet-Hayır'' kutucukları içerisine 'X' işareti konulması ve bunların yorumlanması şeklinde değerlendirilmiştir. Aynı yaş grubuna ait 2 farklı çalışma grubu göstermiştir ki, Özel Eğitim Uygulama Merkezi (Okulu) Kademe II'de öğrenim gören zihin engelli öğrenciler, algı, motor ve zihin gelişimlerinin tam olarak gelişmiş olmaması onları kendi yaşıtları olan genel eğitim okullarında öğrenim gören 8. sınıf öğrencilerinden daha başarısız kılmıştır. In this study, drawing abilities of 14 year old students (grade 8) at state secondary and the special training schools for the moderately mentally retarded have been comparatively analysed in terms with some parameters. With the extent of research, a group of 7 students, at Şeker Secondary school special training centre in Meram district in Konya Province, was made training exercise, using direct teaching method, for 2 lesson time per week on condition for different drawing task for each topic. Using direct teaching method during the second part of the education year 2012-2013 for being 2 lesson time (40'+40') per week, totally 14 weeks, 28 lesson time in this research 7 different drawing tasks were made under the topic of line, point, colour, stain and tissue.For the students in primary public schools at secondary level, various studies were held in Meram Fevzi Çakmak Secondary School. The students having moderate mental retardation studying at public owned schools at secondary level in grade 8 (14 aged period) too, with the groups of 14 were assessed via performance forms. Performance assessments forms along with the curriculum were designed for each activity and were composed of pedagogical targets and artistic notifications under the extent of research. In these forms pedagogical targets and artistic notifications expected from pupils were assessed through filling in ''Yes-No'' boxes with `X`. Performance assessment forms including pedagogical targets expected from pupils and artistic principals having assessments criteria were composed. Two different working groups with the same age indicate that mentally retarded pupils at special training centres, due to perception, motor and mental development insufficiency, were not as successful as other students at the same age period and with no mental disadvantages.
Collections