Koro eğitimi ve nefes egzersizleri tutum ölçeği geliştirilmesi ve öğrencilerin tutumlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, müzik öğretmenliği bölümlerinde öğrenim gören lisans öğrencilerinin(aday müzik öğretmenlerinin)koro eğitimi ve nefes egzersizlerine ilişkin tutumlarını çeşitli değişkenlere bağlı olarak incelemek üzere yapılmıştır. Bu amaçla güzel sanatlar eğitimi bölümünde müzik eğitimi anabilim dallarında okuyan lisans öğrencilerin görüşleri anket yoluyla alınmış, bulgular istatistiksel işlemlerle tablolar haline getirilmiştir.Araştırmada elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin koro eğitimi ve nefes egzersizlerine ilişkin tutumlarının demografik özelliklerine göre incelenmesiyle tutum düzeylerinin anlamlı bir şekilde farklılaştığı ve bu farklılıkların cinsiyete-yaşa-sınıfa-branşa ve mezun olduğu liselere göre farklılaştığı görülmektedir. This research examines Music Teaching Department students' (music teacher candidates') attitudes towards choral training and breathing exercises on different variables. For this purpose, a survey was made on the music teaching department of the faculty of fine arts education students and the findings turned into charts using statistical processes.According to the findings obtained in research, and observing levels of the attitude of demographical properties of the students' attitudes towards choral training and breathing exercises and these fractionations changins are seen with regard to sex, age, class, branch and the graduating high schools.
Collections