Gerçekçi matematik eğitimine dayalı ders etkinliklerinin öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ilköğretim 7. sınıf dörtgenlerin alanlarını bulma konusunda, Gerçekçi Matematik Eğitimine (GME) dayalı ders etkinliklerinin, öğrenci başarısı ve matematik tutumu üzerindeki etkisi incelenmiştir.Araştırma deneme modelinde bir çalışma olup, araştırmada ön test – son test kontrol gruplu yarı deneysel desen uygulanmıştır. Araştırma 2012–2013 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Konya ilindeki bir ortaokulda araştırmacı tarafından 28'i deney ve 27'si kontrol grubu olmak üzere toplam 55 öğrenci ile yapılmıştır. Deneklerin denklikleri ön test sonuçlarına ve güz dönemi matematik karne notlarına göre yapılmıştır. Ayrıca öğrencilerin matematiğe karşı uygulama öncesi tutumlarını belirlemek amacıyla matematik tutum ölçeği uygulanmıştır. Gruplar arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı tespit edilmiştir.Deney grubundaki öğrencilere GME yaklaşımı ile kontrol grubuna ise standart ders kitabı etkinlikleri doğrultusunda ders işlenişi yapılmıştır. Dörtgenlerin alanlarını bulma konusu 10'ar ders saati süresince işlenmiştir. Daha sonra her iki gruba da son test ve matematik tutum ölçeği uygulanmıştır. Uygulama sonuçlarına göre Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME) yaklaşımının öğrencilerin başarılarını olumlu yönde etkilediği görülmüştür. Ancak öğrencilerin matematik tutumlarına bakıldığında deney ve kontrol grubu arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME), Dörtgenlerin Alanları, Tutum, Matematik Öğretimi In this research, possible effects of realistic mathematics education (RME) method on the subject of quadrilateral areas for seventh grade students' achievements and attitudes to mathematics are studied.A quasi-experimental research model with pre-post test control groups was used for the study. The study was conducted with a total of 55 students from a middle school. The sample group consisted from two specially selected classrooms' students that are statistically equal in the achievement level before the research started. One of the classrooms was selected as experiment and the other as control group. The equivalences of the groups were tested using their school mathematics marks along with pre-test results. It is proved that there is no significant difference between the groups before the study.The researcher especially designed RME oriented activities that have been used for the study with the experiment group while the control group students involved with ordinary mathematics activities. All planned activities were shared with the experiment group students during mathematics lessons in total of ten hours. After that, a post test and the mathematics attitude scale were carried out with the both groups.According to the results of the study, the realistic mathematics education method oriented activities has statistically significant positive effects on the students' achievement level about the subject of quadrilateral areas. But the mathematics attitudes of students were not significantly changed during the study. Key Words: Realistic Mathematics Education (RME), Areas of Quadrilaterals, Mathematics Attitude, Mathematics Teaching.
Collections