Okul öncesi dönem çocuklarının çoklu zekâ alanları ile çevreye karşı tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönem çocukların çoklu zekâ alanları ile çevreye karşı tutumlarının incelenmesidir. Ayrıca çocukların çevreye karşı tutumlarının cinsiyet ve okul öncesi eğitimi alma ve almama değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Bu araştırmanın bağımsız değişkenleri, cinsiyet, okul öncesi eğitimi alma ve almama durumları, çoklu zekâ alanlarıdır. Bağımlı değişkeni ise; çevreye karşı tutumlardır. Bu araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, Konya il merkezinde bulunan 6 yaş grubundaki çocuklar oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu ise; çalışmanın evreninden basit tesadüfî örnekleme yöntemiyle seçilen Konya ilinin Meram ilçesinde yaşayan toplam 452 öğrenciden oluşmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak; `Kişisel Bilgi Formu`, TIMI (Teele Inventory for Multiple Intelligences) ve Çocuklar için Çevre Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde, betimsel istatistikler, t-Testi, iki faktörlü Anova, Korelasyon ve Regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, okul öncesi dönemdeki çocukların kişilerarası-sosyal zekâ alanları ile çevresel tutum puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin cinsiyetlerine göre çevresel tutum puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir. The purpose of this study is to investigate pre-school age children's attitude toward environment with multiple intelligences areas. In addition to, we investigated children's attitudes towards environment in terms of the variations of gender and have received pre-school education situation of children. The independent variables of this study are gender and be trained pre-school. And dependent variable of this study is attitudes towards environments. The general survey method was used in this research. The universe of study was children who are six year-old in Konya. The sample of the research comprises 452 pre-school age children who were chosen random sampling method living in Meram, Konya.Personal Information Form, TIMI (Teele Inventory for Multiple Intelligences) and Children's Environmental Attitude Scale were used as data collection of this research. Study data was statistically analyzed via SSPS 17.00 computer program. Discriptive Statistics, Correlation, t-Test, Reggression, two-factor ANOVA, was used for data analysis.According to results of the study, there seems a statistically positive relationship between their interpersonal intelligences and environmental attitudes. Significant difference in the attitudes of the students towards environment couldn't be found in terms of gender.
Collections