İlköğretim okullarında örgütsel öğrenme mekanizmalarının kullanılmasına ilişkin öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Örgütsel öğrenme mekanizmaları, okulların örgütsel öğrenme yeterliliklerini arttırmanın krtik bir bileşendir. Bu araştırmanın amacı ise, ilköğretim okullarının örgütsel öğrenme mekanizmalarını kullanma düzeylerinin öğretmen görüşlerine göre belirlenmesidir.Konuya ve amaçlara uygunluğu nedeniyle tarama modeliyle yürütülmüş olan araştırmanın evrenini 2011 – 2012 eğitim öğretim yılında Konya ili merkez ilçelerinde (özel – devlet) görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmada örneklem alma yoluna gidilerek tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Özel ve devlet okullarında çalışmakta olan 640 öğretmen ile yürütülmüş olan çalışmada, veriler demografik özellikler formu ve Schechter (2008) tarafından geliştirilip, Ünal (2014) tarafından Türkçeye uyarlanan Örgütsel Öğrenme Mekanizmaları Ölçeği ile toplanmıştır. Toplanan bu veriler SPSS 16 paket programı ile çözümlenmiştir.Araştırmada elde edilen bulgulara göre, devlet okullarındaki örgütsel öğrenme mekanizmalarına ilişkin öğretmen algılarının `orta düzeyde`, özel okullarda görev yapan öğretmen algılarının ise `üst düzeyde` olduğu belirlenmiştir.Devlet okullarının örgütsel öğrenme mekanizmalarını kullanma düzeyi artıkça başarılarının da arttığı belirlenmiştir. Okullardaki örgütsel öğrenme mekanizmalarının kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri demografik özelliklerine göre incelenmiş olup cinsiyet, görev yapılan okuldaki öğretmen sayısı ve okul müdürü ile çalışma sürelerine göre farklılaşma tespit edilmiştir. Öğretmenlerin mesleki kıdem, öğrenim düzeyi ve branş değişkenlerine göre ise anlamlı bir farklılık gözlemlenmemiştir.Anahtar sözcükler: Öğrenen Okul, Okul Başarısı, Örgütsel Öğrenme Mekanizmaları. Organizational learning mechanism is a critical component of increasing schools' organizational learning competence. The aim of this study is to determine level of usage organizational learning competencies in primary schools regarding to teacher's views.Research was carried out by general screening method, in accordance with the subject and aims. The population of study consists of public and private primary school teachers working in central district of Konya province in 2011 – 2012 educational year. The study sample includes 640 public and private primary school teachers chosen with stratified sampling method. Data have been collected with demographic traits form and organizational learning mechanism scale developed by Schechter (2008) and adapted into Turkish by Unal (2014). Collecting data were analyzed by using SPSS 16 packaged software.According to the research findings, perceptions of primary school teachers about organizational learning mechanism are `medium – level` in public school and `high – level` in private school. Public schools' success, also have increased when level of use of organizational learning mechanisms have been increased at the school.Teachers opinions' on use of organizational learning mechanisms at their school are analyzed with regarding to demographic traits. As a result, significant statistical differences are observed between teachers' opinions and variables of gender, number of teachers in school, working period together with principal.On the other hand, no statistical difference is observed between teachers' opinions and variables of their professional seniority, educational level and subjects. Key Words: School that learns, School Success, Organizational Learning Mechanisms.
Collections