Niyazi Sayın`ın toplulukla saz eseri icralarındaki tavrının incelenmesi ve bu çerçevede oluşturulan etütlerin ney eğitiminde kullanılabilirliği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın genel amacı, Niyazi Sayın'ın toplulukla icra ettiği 32 saz eserinde kullandığı süsleme ögeleri ile artikülasyon ögelerinin tespit edilerek, bu ögeler kullanılarak etütler oluşturulması ve bu etütlerin ney eğitimindeki işlevselliğinin ortaya konmasıdır. Bu amaçla Niyazi Sayın'ın toplulukla icra ettiği 32 saz eserinin görsel-işitsel kaydı bulunarak araştırma kapsamına alınmış, bu kayıtların müziksel dikteleri yapılmış, tespit edilen ve Niyazi Sayın'ın tavır özelliklerini yansıtan süsleme ögeleri ve artikülasyon ögeleri kullanılarak etütler oluşturulmuş, oluşturulan bu etütlerin ney eğitiminde kullanılabilirliğine yönelik uzman görüşleri alınmış ve bu görüşler değerlendirilmiştir.Araştırmada etütlerin yazılmasına yönelik verilerin elde edilmesinde belgesel tarama yöntemi kullanılmış, ayrıca yazılan etütlerin ney eğitimindeki teknik ve müziksel işlevselliğinin ortaya konması amacıyla uzman görüşlerine başvurulmuştur. Bu amaçla yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 10 yıl ve üzeri mesleki deneyime sahip olan ney öğretim elemanları oluşturmaktadır. Araştırmada ney eğitiminin 3. ve 4. yılında kullanılmak üzere yazılan etütlerin ney eğitiminde Niyazi Sayın tavrının kavranmasına yönelik katkı sağlayacağı sonucu ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler: Niyazi Sayın, Niyazi Sayın Tavrı, Ney Eğitimi, Çalgı Eğitimi, Çalgı Eğitiminde Etüt. General purpose of this research is to identify the ornamentation and articulation elements used in 32 saz work of Niyazi Sayın and create etudes using these elements and establish functionality of these elements in ney training. Audio-visual recording of 32 saz work of Niyazi Sayın was handled under the research; musical dictation of these recording was conducted; ornamentation and articulation elements reflecting the manner of Niyazi Sayın were used to create etudes; expert opinions were asked on usability of these etudes in ney training and these opinions were evaluated. Document scanning method has been used to obtain data on etude writing and expert opinions were asked to establish technical and musical functionality of these etudes. Structured interview technique has been used. Ney lecturers from different universities who have over 10 years professional experience are the working group of the research. It has been found in the research that etudes which are written in 3rd and 4th year of ney training can contribute to conception of Niyazi Sayın manner. Key Words: Niyazi Sayın, Niyazi Sayın Manner, Ney Training, Instrument Training, Etude in Instrument Training.
Collections