Okul yöneticilerinin teknolojiye yönelik hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi ve bir hizmet içi eğitim programı önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin teknolojiye yönelik hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi ve belirlenen ihtiyaçlar çerçevesinde bir hizmet içi eğitim programının hazırlanmasıdır. Çalışma deseni olarak karma araştırma deseni kullanılmıştır. Tam örneklemin kullanıldığı çalışmada veriler, 2014-2015 eğitim öğretim yılında Zonguldak ilinde görev yapan okul yöneticilerinden toplanmıştır. Çalışmada ilk olarak okul yöneticilerin teknolojiye yönelik hizmet içi eğitim ihtiyaçlarını belirlemeye yönelik ölçek geliştirilmiştir. Çalışmada ikinci olarak Zonguldak ilinde okullarda görev yapan yöneticilerin teknolojiye yönelik hizmet içi eğitim ihtiyaçları `Okul Yöneticilerinin Teknolojiye Yönelik Hizmet İçi Eğitim İhtiyaçlarını Belirleme Ölçeği` ile belirlenmiştir. Son olarak çalışmada belirlenen becerilere yönelik bir hizmet içi eğitim programı geliştirilmiştir. Çalışmada birebir yapılandırılmamış görüşmeler ile elde edilen verilerin içerik analizi ve odak grup görüşmesi ile elde edilen verilerin betimsel analizi yapılmıştır. Çalışmada toplanan nicel verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Çalışma sonuçları Zonguldak ilinde 2014-2015 eğitim öğretim yılında görev yapmakta olan okul yöneticilerinin teknolojiye yönelik 16 beceride hizmet içi eğitime ihtiyaç duyduklarını göstermiştir. Ayrıca okul yöneticilerinin teknolojiye yönelik becerilerde uygulamalı hizmet içi eğitimi tercih ettikleri saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: İhtiyaç Analizi, Hizmet İçi Eğitim Programı, Okul Yöneticileri,Teknoloji Becerileri The purpose of this study is to identify the in-service training needs of school administrators and develop an in-service training program based on identified needs. Mixed method research design was used in the study. Using the full sampling, data for the study were collected from school administrators working in Zonguldak city during the 2014-2015 academic year.Initially an inventory to identify the in-service training needs of school administrators for technology was developed in the study. The in-service training needs of school administrators working in Zonguldak city was determined using The Inventory For Determining The In-Service Training Needs Of School Administrators For Technology as a second step in the study. Finally the in-service training program was developed for identified skills. The content analysis was used to analyze the data obtained from one-on-one non-structured interviews and the descriptive analysis was used to analyze the data obtained from the focus group interview. Descriptive analysis was used for quantitative data. The results of the study revealed that school administrators working in Zonguldak city during the 2014-2015 academic year needed in-service training for 16 technology skills. It was also found that school administrators preferred in-service training in an applied format for technology skills.Keywords: Needs Analysis, In-service Training Program, School Administrators,Skills for Technology
Collections