Hayat boyu öğrenme kapsamında Okullar Hayat Olsun Projesi`nin ilkokullarda uygulanışının incelenmesi (Konya ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, hayat boyu öğrenme yaklaşımı, Okullar Hayat Olsun Projesi ve projenin Konya özelinde uygulanışı incelenmiştir. Bu konunun seçilme nedeni; projenin güncel oluşu ve üzerinde çalışılmamış olmasıdır.Bu araştırmanın amacı, hayat boyu öğrenme kapsamında uygulanan Okullar Hayat Olsun Projesi'ne dair Konya'da düzenlenen etkinlikleri incelemek ve bu etkinliklerin Konya insanına getirilerini ortaya koymaktır.Bu amaç doğrultusunda aşağıdaki sorulara cevaplar aranmıştır.1) Hayat boyu öğrenmenin tarihsel gelişimi nasıldır?2) Hayat boyu öğrenme nedir?3) Hayat boyu öğrenmenin amacı nedir?4) Hayat boyu öğrenme becerileri nelerdir?5) Hayat boyu öğrenme yolları nelerdir?6) Hayat boyu öğrenme alt programları nelerdir?7) Okullar Hayat Olsun Projesi neyi ifade etmektedir? Bu projenin amacı nedir? Amaçlanan hedefe ne kadar ulaşılmıştır? Projenin faydaları nelerdir? Proje kapsamında açılan kurslar, yapılan etkinlikler nelerdir?8) Okullar Hayat Olsun Projesi kapsamında Konya'da yapılan etkinlikler nelerdir? Bu etkinliklerin Konya insanına katkıları nelerdir? Proje kapsamında açılan kurslar nelerdir? Bu kurslara katılan vatandaşların memnuniyet durumları nedir?Araştırma üç ana bölümden oluşmaktadır.1. Bölüm: Hayat Boyu Öğrenme.2. Bölüm: Okullar Hayat Olsun Projesi.3. Bölüm:Okullar Hayat Olsun Projesi ve Konya.Bu araştırmada, doküman analizi noktasında konuya ışık tutabilecek tezlerden, sempozyum bildirisinden, makalelerden, raporlardan, belgelerden, Milli Eğitim Şuraları'ndan; protokol üyelerinin projeye ilişkin düşünceleri ve verdiği röportajlardan (Türkiye genelinde), projenin yönetim kademesindeki insanlarla yaptığım röportajlardan (Konya özelinde), proje tanıtım filminden ve elektronik ortam dokümanlarından faydalanılmıştır.Hayat boyu öğrenme, kelime anlamlarından da çıkarılabileceği üzere yaşam boyu yeniliklere açık olmayı, temel becerilerin yanı sıra yer ve zaman sınırlaması olmaksızın öğrenme faaliyetlerinde bulunulması manasına gelmektedir. Okullar Hayat Olsun Projesi ise, hayat boyu öğrenmeyi temel alan, eğitimde yaş sınırlandırmasını ortadan kaldıran, okulları sadece öğrencilerin eğitim ve öğretim gördüğü hafta içleri ile sınırlandırmayıp akşamları ve hafta sonları da gerek öğrencilerin, gerek velilerin, gerek mahallelinin kullanımına sunarak daha işlevsel hale getiren; böylelikle öğrenmenin yaşı olmadığı düşüncesini gözler önüne seren ve elde olan imkânların maksimum seviyede değerlendirilmesini sağlayan bir projedir.Proje kapsamında okul bahçeleri peyzaj çalışmaları ve dikilen fidanlarla birlikte daha yaşanabilir hale gelmektedir. Verilen kurslar neticesinde milli takımlara (judo) kabul gören sporcular yetişmektedir. Okul – öğrenci – veli üçgeni daha sağlam temeller üzerinde yükselmekte ve gerek velinin gerekse öğrencinin okula olan aidiyet ve güven duygusu artmaktadır. Böylece, özellikle öğrenciler zamanlarını zararlı ortamlarda heba etmekten kendilerini muhafaza edebilmektedirler. Okulların hafta içleri (akşamlar da dâhil) ve hafta sonları cıvıl cıvıl olmasıyla birlikte sadece zamanın ve kamu mallarının olumlu yönde değerlendirilmesiyle kalınmayıp; ülkemizin eğitim seviyesi yükselmekte, dünya ile rekabet edebilme gücü artmaktadır. In that survey, lifelong learning approach, Spring Life in Schools Project and implementation of the project in Konya is examined. The reason why this project is chosen is that it is up to date and it has never been searched before. The aim of that research is examining the activities held in Konya concerning Spring Life in Schools Project within the scope of lifelong learning and to exhibit the benefits of these activities for local people. In line with this purpose, below questions are answered. 1)How is the historical evolution of lifelong learning? 2)What is lifelong learning? 3)What is the aim of lifelong learning? 4)What are the skills of lifelong learning? 5)What are the methods of lifelong learning? 6)What are the sub branches of lifelong learning? 7)What does it mean Spring Life in Schools Project? What is the aim of that project? How far is the primary target? What are the benefits of the project? What are the courses given and activities within the scope of the project? 8)What are the activities held in Konya within the scope of Spring Life in Schools Project? What are the benefits of that project for the citizens of Konya?What are the courses opened within the scope of this project? What is the satisfaction state of participating citizens? That research consists of three main sections. Section 1: Lifelong Learning. Section 2: Spring Life in Schools Project Section 3: Spring Life in Schools Project and Konya In that research, it is utilized from the thesis which can light the subject on the point of document analysis, symposium announcements, articles, reports, documents, National Education Councils, opinions of the protocol members and their interviews (throughout Turkey), the interviews which I made with the people who are at the management stage of the project (particularly in Konya), teasers of the project and electronic environment documents.As it is understood from the word meaning, lifelong learning means being open to innovations during life, besides main skills, engaging in learning activities without time and place restriction. On the other hand, Spring Life in Schools Project is a project which bases on lifelong learning eliminates age limitation in education, makes the schools more functional by means of bringing into service of not only for the local people but also for the parents and students at weekends and in the evenings by not limiting the schools with the weekdays when the students have their education. Therefore, it reveals the idea that learning has no age limitation and helps to utilize the opportunities on the maximum level which we have. As part of the project, with the landscaping and planting school gardens becomes more livable. As a result of the courses, sportsmen are grown who are well accepted by National Team (judo). Triangle of school-student-parents becomes firmly established and the feeling of safety and belonging of both students and parents increases. By this way, especially students can protect themselves from wasting time at harmful places. Along with schools being full of life, on weekdays (including evenings) and at weekends it provides not only using public domain and time properly but also it increases education level and the power of competing with the world.
Collections