Resim-iş eğitimi programında okutulan anasanat atölye grafik dersine yönelik öğrenci görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yaşadığımız çağın hızlı tüketim anlayışı sanatın ve sanatçının da değişimine hız katmaktadır. Hızla değişen sanat, değişken ve güncel bir sanat eğitimini de zorunlu kılmaktadır. Grafik tasarım dersi de, ders içerikleri ve teknoloji kullanımları açısından bu değişkenliğe ve yeniliklere ayak uydurmak durumundadır.Bu araştırma ile, öncelikli hedefi `Resim Öğretmeni` ve `Sanat Eğitmeni` yetiştirmek olan eğitim fakültelerinin güzel sanatlar eğitimi bölümü resim-iş öğretmenliği programlarında okutulan, anasanat atölye grafik dersi öğrencilerinin görüşleri alınarak; mevcut fiziki atölye koşulları, derse ilişkin öğrenim süreçleri, yenilenen teknoloji ve tasarım programlarının kullanımı, aldıkları eğitimin mesleki gelişim düzeylerine etkilerinin incelenmesi, mevcut sorunların belirlenebilmesi ve bu sorunların giderilebilmesi için çözüm önerileri sunmak amaçlanmaktadır.Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 ve 2015-2016 eğitim öğretim yılında Gazi Üniversitesi (100), Fırat Üniversitesi (40) ve Uludağ Üniversitesi'ne (60) devam eden toplam 200 öğrenci oluşturmuştur. Genel tarama modelindeki bu araştırmanın verileri; `Resim-iş Eğitimi Programlarında Okutulan Anasanat Atölye Grafik Tasarım Dersine Yönelik Öğrenci Görüşleri Anketi` ile toplanmıştır. Elde edilen veriler `Spss for Mac` programı kullanılarak yüzde ve frekans değerleri belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak kullanılan ankette araştırmanın amacına göre yazılmış 34 soru bulunmaktadır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre, Türkiye'deki Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-iş Öğretmenliği Programlarında okutulan Anasanat Atölye Grafik Tasarım dersinde; dersin işlenişi ve öğrenim süreçleri, atölyelerin fiziki durum ve koşulları, alınan eğitimin mesleki gelişim düzeyine etkisi, yeni teknoloji ve programların kullanımı ve derse ilişkin etkinliklerle ilgili birçok konuda güçlüklerle karşılaşıldığı söylenebilir. We live in the era of rapid consumption that adds speed to change of art and artists. Rapidly changing art, requires a variable and actual art education. Also the graphic design course have to keep pace with this variability in terms of course content and the use of technology and innovation.With this research, intended to offer solutions based of the student views of the graphic design course in art education program at the department of fine arts education, about the existing conditions of workshop, learning process related the course, usage of the technology and design software, analysis of the influence to their professional development by education they receive, identification of existing problems and in order to resolve these issues.The research working group, continues to Gazi University (100), Fırat University (40) and Uludağ University (60) in 2014-2015 and 2015-2016 academic year, a total of 200 students. The data of this research in the public screening model were collected by `The Survey Of The Student Views About The Graphic Design Courses In Art Education Program At The Department Of Fine Arts Education`. The analysis of the data obtained using the `SPSS for Mac` software, has been considered a percentage and frequency values. According to the purpose of the survey used 34 questions.According to the findings of the research, it can be said that students encountered difficulties in many aspects about the teaching instruction and learning processes, atelier's physical conditions, received education's impacts on professional development, usage of the new technologies and design software and activities related the course.
Collections