12–17 yaş grubu Türk ve Alman çocuklarının estetik beğeni düzeylerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kültürün gelişen ve toplumlar arasında değişen bir yapıya sahip olması, kültür karşılaştırması konulu çalışmaları günümüzde daha da artırmaktadır. Kültür, ait olduğu toplumların üzerindeki imza gibidir. Kültür ile insanlar kendileri ile özdeşleşen bir yaşama sahip olurlar. Pek çok kaynaktan beslenen kültür, aynı zamanda beslendiği kaynakları da çevresine yansıtan bir uyarıcıdır. Sanatçının anlattığı çalışmalar, o toplumun kültürünü yansıtan en güzel örnekler olabilir. Buna bağlı olarak kültürü yansıtan eserlerin farklı kültürlerde yaşayan insanlar üzerindeki etkilerini incelemek de kültürel birlikteliği ya da farklılığı tercih veya beğeniler yoluyla ortaya koymada etkili bir yöntem olarak düşünülebilir.Bu araştırmada Almanya'da yaşayan 12-17 yaş grubu Türk ve Alman öğrenciler ile Türkiye'de yaşayan 12-17 yaş grubu Türk öğrencilerin kültürel etkilere bağlı olarak estetik tercih veya beğenilerini belirlemek amaçlanmıştır. Oluşturulan gruplardan ikisinde yüz ellişer öğrenci, üçüncü grupta yüz altmış öğrenci olmak üzere toplamda 460 öğrenci ile anket çalışması yapılmıştır. Üç bölümden oluşan anketin ilk bölümlerinde, öğrencilerin kişisel özellikleri, sosyal yaşamları hakkında bilgi alınmıştır. Anketin son bölümünde ise, yapıldığı dönem, biçim, form, renk ve konu bakımından benzerlik gösteren Batı ve Türk kültüründen birer eserin yer aldığı 15 soru bulunmaktadır. Öğrenciler her soru için beğendikleri bir eseri tercih etmişler ve her soruda bu eseri neden tercih ettiklerini belirten ifadeler yazmışlardır. Araştırmanın nicel ve nitel sonuçlarına göre öğrencilerin estetik tercihlerinde ait oldukları kültürün etkisinin hissedildiği gibi içinde yaşadıkları diğer kültürlerin de etkisinin olduğu anlaşılmıştır. Anahtar Sözcükler: Kültür, Estetik Tercih, Estetik Beğeni. Today, because the culture has a developing and changing structure between the societies, it further increases the studies titled Comparison of Culture. Culture that reflects the characteristic properties of societies is like a signature on societies where it belongs. People would have a life identified with themselves with a culture. Culture nourished by many sources is also a stimulant which reflects the sources it nourished to its environment. Studies the artist constituted might be the best examples reflecting the culture of that society. Accordingly, examination of effects of works reflecting the culture on people living in different cultures could be considered as an effective method to reveal cultural unity or difference by the means of choices or inclinations.In this study, it is aimed to determine aesthetic choices or inclinations of 12-17 age group Turkish and German students living in Germany and depending on 12-17 age group Turkish students living in Turkey depending on their cultural affects. In the two of groups each with 150 students, and in the third group with 160 students, a survey study was made with 460 students in total. In the first parts of survey consisting of three parts, information has been taken about personal characteristics, social lives. In the last part of survey, there are 15 questions including one each work from Western and Turkish culture showing similarity in respect of period made, shape, form, colour and topic. For each question, students preferred a work which was close to them or which they liked and wrote expressions stating why they preferred this work in each question. In the quantitative and qualitative results of study, it is understood that effect of culture which students belong to, as well as, the effect of other cultures in which they live is felt in their aesthetic choices/preferences. Keywords: Culture, Aesthetic Preference, Aesthetic Inclination.
Collections