48-84 aylık çocuklar için gözden geçirilmiş erken sayı testinin geçerlik ve güvenirlik çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, Gözden Geçirilmiş Erken Sayı Testinin (Early Numeracy Test-Revised) geçerlik – güvenirliğini saptamak ve 48-84 aylık çocukların cinsiyet, yaş, anne-baba öğrenim düzeyi ve doğum sırasına göre matematik becerilerinin farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir.Tarama modeli kullanılan araştırmanın evrenini, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Konya il merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocuklar ile ilkokul 1. sınıfa devam eden 48-84 aylık çocuklar oluşturmuştur. Araştırmanın örneklemini tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 362 çocuk oluşturmuştur. Araştırma verilerinin toplanmasında, araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu` ve. J. E. Hans Van Luit (2002) tarafından geliştirilen ve 2009 yılında güncelleme çalışması yapılan `Gözden Geçirilmiş Erken Sayı Testi (Early Numeracy Test-Revised) ` kullanılmıştır. Araştırma iki aşamadan oluşmaktadır. Birinci aşamada, Gözden Geçirilmiş Erken Sayı Testinin geçerlik ve güvenirlik çalışmasının yapılmasıdır. Uygulama yapılan örneklemde, Gözden Geçirilmiş Erken Sayı Testi güvenirliği Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı kullanılmış ve .92 olarak bulunmuştur. Cronbach Alpha değerinin yüksek çıkması, testin iç tutarlılığının yüksek olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bu nedenle Gözden Geçirilmiş Erken Sayı Testi'nin 48-84 aylık Türk çocukları için geçerli ve güvenilir bir test olduğu kabul edilmiştir.Araştırmanın ikinci aşamasında ise; çocukların cinsiyet, yaş, anne-babalarının öğrenim düzeyi ve doğum sırası değişkenlerine göre matematik becerilerinin farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, çocuğun yaşı ve anne öğrenim düzeyi değişkenine göre, çocukların erken sayı testi puan ortalamalarının anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür. Diğer bir deyişle, annelerin öğrenim düzeyi arttıkça çocukların erken sayı testi puan ortalamaları artmaktadır. Diğer yandan baba öğrenim düzeyi, cinsiyet ve doğum sırası değişkenlerine göre; çocukların erken sayı testi puan ortalamalarında anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi Eğitim, Okul Öncesi Dönem, Matematik, Matematik Becerisi, Gözden Geçirilmiş Erken Sayı Testi. The aim of the study is to determine the validity and the reliability of the Early Numeracy Test-Revised and examine whether maths skills of the 48-84 month old children changes according to gender, age, education level of the parents and birth order.The universe of the study in which the scanning model was used consists of children who continue the formal preschool education institutions affiliated to Ministry of National Education that is in the province of Konya in the 2014-2015 academic year and children month old between 48-84 who continue the first grade of the elementary school. The sample of the study was comprised of 362 children who were chosen with the random sampling method. In the collection of study data, `Personal Information Form` developed by the researcher and `Early Numeracy Test-Revised` which was developed by J.E. Hans Van Luit (2002) and updated in 2009 were used. The study comprises of two stages. The first stage is the carrying out the study of Early Numeracy Test-Revised Validity and Reliability. In the sample which the practice was made, Early Numeracy Test-Revised reliability Cronbach Alpha internal consistency coefficients were used and found as .92. Cronbach Alpha value being high revealed that the internal consistency of the test is high. Therefore, it was accepted that the Eraly Numeracy Test-Revised is a valid and reliable test for the Turkish children month old between 48-84 . In the second stage of the study, whether the maths skills of the children changes or not according to gender, age, education level of the parents and birth order of the children was analysed. According to the results of the study, it is seen that the childrens' score means of early numeric test changes according to the age of the child and the variable of mother education level. In other words, the more the mothers' level of education increases, the more score means of the early numeric of the children increase. On the other hand, it has been concluded that there is no significant difference in the score means of early numeric test of the children according to the variables of father education level, gender and birth order. Key Words: Pre School Education, Pre School Period, Maths, Maths Skill, Early Numeracy Test-Revised.
Collections