Meslek yüksekokulu öğrencileri arasında siber mağduriyet, kişisel özellikler ve iletişim becerileri ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Meslek yüksekokulu öğrencilerinin siber mağduriyet durumları ile iletişim becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlayan bu araştırma, nicel verilere dayalı tarama modelinde bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemi Selçuk Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksek Okulunda 2014-2015 öğretim yılı bahar döneminde öğrenim gören 1 ve 2. sınıf toplam 358 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada İletişim Becerileri Ölçeği (İBÖ), Siber Mağduriyet Ölçeği (SMÖ) ve kişisel bilgi formu kullanılarak veriler toplanmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre meslek yüksekokulu öğrencilerinin siber mağduriyete uğradıkları ve yüksek düzeyde iletişim becerisine sahip oldukları belirlenmiştir. Araştırma sonucunda meslek yüksekokulu öğrencilerinin siber mağduriyete uğrama durumlarının cinsiyet, öğrenim gördüğü sınıf, bilgisayar kullanma süresi ve bilgisayar kullanma becerisine göre farklılaşmadığı bulunmuştur. Bununla beraber öğrencilerin iletişim becerileri cinsiyetlerine ve öğrenim gördükleri sınıf düzeylerine göre farklılaşmamaktadır. Günde ortalama 5 saat ve üzeri bilgisayar kullanan meslek yüksekokulu öğrencilerinin iletişim becerilerinin 2 saatten daha az bilgisayar kullananlardan daha düşük olduğu bulunmuştur. Bilgisayar kullanma becerisi yüksek olan öğrencilerin kendini ifade etme becerisi daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin siber mağduriyet durumları ile iletişim becerileri arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.Anahtar kelime: İletişim Becerileri, Siber Mağduriyet, Meslek Yüksekokulu Öğrencileri This research aiming to determine the relationship between victimization cases and cyber communication skills of Vocational school students is a survey based on quantitative data model. The sampling of the research consists of a total of 358 students studying in the 1st and 2nd classes of Selcuk University Vocational School of Technical Sciences in the spring semester of the 2014-2015 academic year. Data in the research was collected using the Communication Skills Scale (CSS), the Cyber Victimization Scale (CVS) and a personal information form. According to the findings of the study results, students of the vocational school are exposed to cyber victimization and determined to have a high level of communication skills. It was found that the cyber victimization state of vocational school students was not differentiated according to gender, grade of education, computer use time and computer use skills. Meanwhile, communication skills of the students do not differ according to their gender and the grade they are at. Communication skills of vocational school students using computer for average 5 hours or more per day were found to be lower than computer users for 2 hours or less per day. Self-expression skills of students with high skills in using a computer are determined to be higher. There was no significant relationship between students' cyber victimization situations and their communication skills. Keywords: Communication Skills, Cyber Victimization, Vocational School Students
Collections