Çoklu zekâ kuramına göre hazırlanmış etkinliklerin sözcükte anlam özelliklerini kavramaya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Çoklu Zekâ Kuramına dayalı etkinliklerle öğrencilere sözcükte anlam bilgisi konusunu kavratmaya yönelik olarak hazırlanmış deneysel bir çalışmadır. Çalışmada, araştırma yöntemi olarak ön test-son test kontrol gruplu deneysel model kullanılmıştır. Çalışma grubunu Konya İli Meram ilçesinde 2015-2016 eğitim öğretim yılında Mehmet Beğen Ortaokulunda öğrenim gören 60 altıncı sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veriler, öğrencilerin sözcükte anlam bilgisini ölçmek için hazırlanan Sözcükte Anlam Bilgisi Başarı Testi'nin değerlendirilmesiyle elde edilmiştir. Ön test ve son test puanlarının değerlendirilmesinde bu testlerden elde edilen veriler, SPSS 16.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Analizler sonucunda deney grubunun lehine anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. Başarı testinden elde edilen puanlar cinsiyet, anne eğitim durumu, baba eğitim durumu, ailenin gelir durumu ve kardeş sayısı açısından da ele alınmış, deney grubu öğrencilerinin Sözcükte Anlam Bilgisi Başarı Ön ve Son Test puanlarının baba eğitim durumuna göre varyans analiz sonuçları dışında anlamlı bir farklılığa rastlanmamıştır. This essay is an experimental work prepared for students to comprehend `Knowledge of Meanings in Words` subject with the help of the activities based on Theory of Multiple Intelligences. In this work, an experimental test with pre and final test groups is used as a research method. The study groups consist of 60 students at 6th grade, at Mehmet Beğen Elemantary School in Meram, Konya, in 2015-2016 Academic Year. The data in this work is obtained from the assessment of the Knowledge of Meaning in Words Achievement Test prepared to evaluate the knowledge of meaning in words of the students. To evaluate the pre and final test points, data obtained from these tests are analyzed by using SPSS 16.0 program. As the result of the analysis, there shows up a significant difference on behalf of the experimental group. The points got from the achievement test are discussed in terms of sex, educational status of both mother and father, income statue of family and number of siblings; and the work shows that there is no significant difference in `Knowledge of Meaning in Words Pre and Final Achievement Tests points of the students in the experimental group except for variance analysis results according to the educational status of father.
Collections