Ergenlerin problemli internet kullanımı ile akademik başarı ve ertelemeleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ergenlerin problemli internet kullanımı ile akademik başarı ve akademik ertelemeleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Araştırma genel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Konya il merkezindeki liselerde eğitimlerine devam eden 392 (242 kız, 150 erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilerin problemli internet kullanımlarını belirlemek amacıyla, `Problemli İnternet Kullanım Ölçeği (PİKÖ)-Ergen`, akademik erteleme davranışlarını belirlemek amacıyla, `Akademik Erteleme Ölçeği` kullanılmıştır. Akademik başarılarını belirlemek amacıyla yılsonu başarı ortalamaları, kişisel bilgilerini belirlemek amacıyla ise araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgiler Formu` kullanılmıştır. Verilerin analizinde t testi, tek yönlü varyans analizi, Tukey testi ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda; ergenlerin problemli internet kullanımı cinsiyet değişkenine göre anlamlı düzeyde farklılaşmaktadır. Erkek öğrencilerin problemli internet kullanımı ve tüm alt boyutlarındaki puan ortalamaları, kız öğrencilerden anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Okul türü değişkenine göre; Anadolu Lisesi öğrencilerinin internetin olumsuz sonuçları puan ortalamaları, diğer liselerdeki öğrencilerinden anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Anadolu Lisesi öğrencilerinin sosyal fayda-sosyal rahatlık puan ortalamaları Sosyal Bilimler Lisesi öğrencilerinden anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur. Anadolu Lisesi öğrencilerinin problemli internet kullanımı toplam puan ortalamaları Sosyal Bilimler Lisesi öğrencilerinden anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur.Ergenlerin akademik erteleme puanlarının cinsiyet değişkenine göre anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüş, erkek öğrencilerin akademik ertelemeleri, kız öğrencilere göre anlamlı düzeyde daha yüksek bulunmuştur. Genel Lise ve Sosyal Bilimler Lisesi öğrencilerinin akademik erteleme puan ortalamaları ise Kız Meslek Lisesi öğrencilerinden anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur.Ergenlerin akademik başarıları ile akademik erteleme puanları arasında da anlamlı düzeyde negatif ilişki bulunmuştur. Ayrıca ergenlerin problemli internet kullanımı ile akademik başarıları arasında anlamlı düzeyde negatif ilişki olduğu görülmüştür. In this research, the relation between adolescents' problematic internet use and academic achievement and academic procrastination have been studied. Research has been completed by using general scanning model. Study group of this research are 392 students (242 female, 150 male) studying at high schools in Konya city center. To determine students' problematic internet usage, `Problematic Internet Use Scale (PİKO)–Adolescent` and to determine academic procrastination habits `Academic Procrastination Scale` have been used. To determine academic achievement, academic year success average and to determine personal data, `A Personal Information Form` developed by the researcher have been used. During the analysis of the data t test, one-way analysis of variance, tukey's test and multiple regression analysis have been used. At the end of the research; problematic internet use of the adolescents differentiates significantly according to their gender variable. Male students' problematic internet use and their point average in sub-dimensions are significantly higher than female students.According to school type variable; Anatolian High School students' point average of negative results of internet has been determined significantly higher than other high schools. Anatolian High School students' social benefits-social comfort point average has been determined significantly higher than Social Sciences High School students. Anatolian High School students' problematic internet use total points average has been determined significantly higher than Social Sciences High School students. Academic procrastination points of adolescents have differentiated according to gender variable and male students' academic procrastinations have been determined significantly higher than female students. General High Schools and Social Sciences High School students' academic procrastination points' average have been determined significantly higher than Girls' Vocational High School. A significant negative relation between adolescents' academic achievement and academic procrastination points has been determined. Also a significant negative relation between adolescents' problematic internet usage and academic achievement has been determined.
Collections