Sorgulayıcı öğrenme yaklaşımıyla çoklu temsil destekli tam sayı öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin başarılarına, model tercihlerine ve temsiller arası geçiş becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, `Tam sayılar` konusunun Sorgulayıcı Öğrenme (SÖ) yaklaşımı ve çoklu temsil destekli Dinamik Çoklu Modelleme (DÇM) ile öğretiminin, öğrencilerin başarılarına etkisini araştırmak, öğrencilerin `Tam sayılar` konusuna ilişkin model tercihlerini, temsiller arası geçiş becerilerini ve SÖ süreci aşamalarındaki yeterlilik düzeylerini ortaya koymaktır.Bu araştırma hem nicel hem de nitel araştırma desenli karma yöntem çalışmasıdır. Dinamik çoklu modeller, Tam sayılar konusunun öğrenilmesi ve 6. Sınıf öğrencilerinin başarılarına etkisini araştırmak amacı ile ilgili geliştirildiği için nicel araştırma deseni olarak, eşleştirilmiş örneklem, öntest - sontest deneysel desen seçilmiştir. Başarılarını detaylı incelemek amacıyla nitel durum desenlerinden durum çalışması deseni uygulanmıştır.Araştırmanın örneklemini, eşleştirilmiş örneklem yoluyla oluşturulmuş iki gruba dâhil etmek üzere 54 adet 6. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Uygulama sürecinde, dinamik modellemeye dayalı orijinal geliştirilen öğretim materyalleri kullanılmıştır. Veri toplama araçları olarak, Başarı Testi, çalışma yaprakları ve yarı yapılandırılmış görüşme kayıtları kullanılmıştır. Nicel veriler SPSS 22.0 paket programıyla, nitel veriler ise betimsel analiz ve doküman incelemesi yoluyla yorumlanmıştır.Uygulama sonucunda, Tam sayılar konusunu SÖ yaklaşımıyla çoklu temsil destekli DÇM ile öğrenen öğrencilerin, geleneksel yöntemle öğrenen öğrencilere göre daha başarılı oldukları görülmüştür. Görüşmelerden elde edilen bulgularla birlikte, deney grubu öğrencilerinin model tercihlerinin kontrol grubu öğrencilerin model tercihlerine kıyasla daha çeşitli olduğu tespit edilmiştir. Çalışma yapraklarından elde edilen bulgularla, öğrencilerin çoğunluğunun, SÖ sürecinde, `modelleme` `veri toplama` `ilişkilendirme` adımlarında `genelleştirme` adımına göre daha iyi performans sergiledikleri görülmektedir.Bu araştırmada en önemli sonuç, 6. sınıf Tam sayılar konusunda geliştirilen özgün materyallerin öğrenci başarısını arttırdığıdır, bu doğrultudaki öneri ise DÇM yoluyla SÖ sürecinin öğrencilerin öğrenme süreçlerine katkı niteliği taşıyabileceğidir. The aim of this research is searching the effect of teaching the integers with the multiple representation based Dynamic Multiple Modeling (DMM) by the Inquiry Learning (IL) approach to the students' success presenting the proficiency level of students on the phases of IL process, switching between representation skills, model choices on the integers. This research is an experimental study which has both quantitative and qualitative research patterns. The research pattern has been chosen and implemented as paired sample, and pretest and posttest pattern. Case study pattern has implemented with the aim of verifying the results of experimental pattern.54 6th grade students are forming the research sample to integrate them to the two equivalent group which are formed by the paired sample approach. Materials are based on dynamic modelling and originally developed. Success Test, worksheets and semi-structured interview records has been used .The quantitative data has been analyzed by SPSS 22.0 package programme . The qualitative data has been interpreted with the way of document examination,descriptive analysis. As a conclusion, by DMM approach is more successful than the students who are learning with the traditional methods. With the outcomes from worksheets it has seen, most of the students about IL has performed better in the `modelling`, `collecting data` and `finding relation among data` than `generalizing` phase. The most important result is that the learning process and the materials are improving the students' success. The suggestion is that IL process with the DMM method can contribute to the students' success.
Collections