Münir Nûreddin Selçuk`un seslendirdiği Bayâti Ayîn-i Şerîf`in icrâ yönünden analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Münir Nûreddin Selçuk'un seslendirdiği Bayâti Âyîn-i Şerîf'in icrâ yönünden analizini konu alan bu çalışmada, Münir Bey'in ses kaydında eseri seslendirirken nasıl bir icrâ sunduğunu ortaya çıkarmak amacıyla, nitel araştırmalara özgü tarama modeli kullanılmıştır. Veriler toplanırken ilk olarak araştırma konusuna ilişkin bilgilerin elde edilebilmesi için yazılı ve elektronik kaynak taraması yapılmıştır.Münir Bey'in ses kayıtları üzerinden belirlenen örneklem vâsıtasıyla da seçilen Köçek Dervîş Mustafa Dede'ye âit Bayâti Âyîn-i Şerîf (tartım ve süsleme gibi) icrâ yönleriyle incelenmiş, ulaşılan bulgular ışığında sonuçlar ortaya çıkmış ve öneriler getirilmiştir. In the study, which is about the examination and comparison of the works that Münir Nurettin Selçuk sang in religious and Ladini music in terms of execution, screening model specific to qualitative research in order to reveal that how Mr. Münir showed a perform when he sang in the recordings. When the data was collected, in order to obtain information on the subject of research, written and electronic literature and documents were collected, examined and processed with the focused interviews with three experts.The one work selected by means of sampling through recordings of Mr. Munir (Bayati Âyin-i Sharif /Köçek Derviş Mustafa Dede) were examined with the performing aspects (rhythm and enriching), findings have emerged in the light of the results and suggestions have been made.
Collections