Yabancı dil sınavlarında kelime sıklığı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada yabancı dil sınavlarının kelime sıklığı listeleri hazırlanmış ve bu sınavlarda kullanılan kelimelerin seçim süreçleri hakkında incelemelerde bulunmak için sınavlar arasında karşılaştırmalar yapılmıştır. Kelime sıklığı üzerine yapılan çalışmalar teknolojinin gelişmesiyle ciddi anlamda kolaylaşmış ve ekonomik hale gelmiştir. Son zamanlarda derlem çalışmaları özel ve akademik amaçlı İngilizce araştırmalarında öğretmenlere, öğrencilere ve araştırmacılara dilin doğasının daha iyi anlaşılması konusunda ciddi anlamda katkı sunmaktadır. Dil öğretiminde kullanılan materyallerin ve ders kitaplarının oluşturulmasında derlem çalışmaları yoluyla elde edilen verilerden faydalanılmaktadır. Böylece yabancı dil öğretiminde kullanılacak materyaller öğrencilerin en çok ihtiyaç duyacakları kelimeler üzerinden hazırlanmaktadır. Dil öğretiminde kelime öğretimi en önemli unsurlardan biridir. Birçok öğrenci hedef dilde kelime öğrenilmesi konusunda zorluk çekmektedir. Kelime öğretimi alanında oldukça fazla sayıda yayın ve çalışma mevcuttur. Ancak hangi kelimelerin yabancı dil öğrencilerine öğretilmesi gerektiği ve sınavlarda kullanılan kelimelerin seçiminin güvenirliliği ve geçerliliği üzerine yapılmış bir çalışma mevcut değildir. Bu çalışma konuyla ilgili önemli bir kaynak teşkil edecektir. This study aims to prepare word frequency lists of foreign language exams and compare those lists to have a better understanding about the vocabulary selection process of those exams. Such studies on word frequency have become widespread and easier with the help of developing technology. In recent years, corpus studies have contributed a lot to the teachers, students and researchers studying English for general purposes or academic English to understand the nature of the languages. Data gathered in corpus studies are benefited in language teaching materials and preparation of course book materials. In this way, language learning materials are prepared using the most frequently used words. Vocabulary teaching is one of the most important aspects of language teaching. Many students have difficulty in learning vocabulary in the target language. There is a considerable number of academic studies on teaching vocabulary. However, studies on choosing the vocabulary, which is supposed to be taught, are few in number compared to other corpus based language teaching studies. This study will be an important reference for researchers interested in vocabulary teaching and word frequency studies.
Collections