Eğitsel sosyal medya platformları ve edmodo örnek uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın temel amacı, ülkemizde eğitsel sosyal medya platformlarının kullanımı yönünde çalışmaların yeterli derecede olmamasından hareketle, sosyal medyanın gücünü eğitim ortamında daha etkili bir biçimde kullanabilmek için eğitsel sosyal medya platformlarının incelenmesi ve öğretmenler ve öğrenciler tarafından kullanım oranı yüksek olan Edmodo platformunun incelenerek örnek bir uygulamanın ortaya konulmasıdır. Bu amaçla öğretmen adaylarının Edmodo platformu kullanımına ilişkin görüşleri ve eğitsel amaçlı sosyal medya platformlarının eğitimde kullanılabilirliğine dair görüşleri derinlemesine incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 güz döneminde öğrenim gören ve seçmeli derslerden Bireyler Arası İletişim dersini tercih eden Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri öğretmenliği bölümü 4. sınıfta okuyan 61 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin birlikte kullanılmasına dayanan Karma Yöntem araştırmasına ve Gömülü Desen Yöntemine başvurulmuştur.Araştırma sonuçlarına göre öğrenciler ders içi Edmodo'yu kaynak ve materyal paylaşımı konusunda başarılı bulmuş, dersler ile ilgili duyuruları, ödevleri ve görevleri Edmodo'dan takip ettiklerini ifade etmişlerdir. Edmodo'nun sınıf dışında sağlıklı bir iletişim sağladığı ve eğitsel ortamlarda başarılı bir şekilde kullanılabileceği söylenebilir. The main objective of this study, analysis of educational social media platform to more effectively use the power of social media in the education environment and demonstrate the sample application referring to Edmodo with a high utilization rate by teachers and students due to studies on the use of educational social media platforms was not effective enough in our country. For this purpose, examined in depth teacher candidates' views on the use of the Edmodo and the views on the availability of educational purposes social media platforms in education. Working group of the research is composed 61 Computer and Instructional Technologies Education department teacher candidates who was studying 2014-2015 fall semester and prefer interpersonal communication course in elective course. The study was applied to mixed methods research based on the combined use of qualitative and quantitative research methods and grounded method.According to research results students were found as successful Edmodo about resource and material sharing, and them expressed announcements related to courses, homeworks and course-related tasks follow from the Edmodo. Edmodo outside of the class can be said that a healthy communication and in educational environment can be used successfully.
Collections