Güncel sanatın öğretilmesine yönelik yeni bir eğitim programının hazırlanması ve değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Güzel Sanatlar Eğitimi Programının önceki çağların bakış açısıyla günü yakalamasının etkili olamayacağı düşünülerek gelişmeleri takip edebilen bir nitelik kazanması için yeni bakış açılarının oluşturulması gerekmektedir. Konuyla ilgili literatür incelendiğinde ülkemizde güncel sanatın kuramsal ve uygulama boyutunda günümüz sanat anlayışını anlamaya, yorumlamaya ve öğretilmesine yönelik doğrudan kapsamlı bir eğitim programına rastlanmamıştır. Literatürde konuyla ilgili araştırma ve kaynakların yetersizliği dolayısıyla bu araştırmanın birçok açıdan önem taşıdığı düşünülmektedir. Araştırma, teori ve pratiği birleştiren etkinlikler ile hazırlanmaya çalışılmıştır. Bu araştırma ile güncel sanatın öğretilmesine yönelik eğitim uygulamalarının incelenmesi ve alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda yeni bir eğitim programının hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Araştırma, 2015–2016 Eğitim-Öğretim yılı, Bahar dönemi, Konya Necmettin Erbakan Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalı 4. Sınıf B grubunda Resim Anasanat Atölye VI dersini alan 14 kız öğrenci ile dersi yürüten öğretim elemanı olarak araştırmacı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunun oluşturulmasında araştırmacının danışmanının bu kurumda 4. sınıf Resim Atölye dersini veriyor olması ve araştırmacının da 2013-2014 eğitim öğretim yılında bu kurumda misafir öğretim elemanı olarak B grubu öğrencilerinin Resim Atölye derslerine girmesinden dolayı amaçlı örnekleme yöntemlerinden, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılının Bahar döneminde 29 Şubat 2016-2 Haziran 2016 tarihleri arasındaki 14 haftalık sürede elde edilmiştir.Araştırmada, araştırmacı günlüğü, öğrenci günlükleri, yarı yapılandırılmış görüşmeler, öğrencilerin sanatsal çalışmalarını içeren doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümlenmiş, elde edilen bulgular araştırma soruları çerçevesinde yorumlanmıştır. Sonuçlardan yola çıkarak uygulamaya ve daha sonraki araştırmalara yönelik öneriler geliştirilmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçlardan önemli görülen bazıları şu şekildedir:•Uygulanan güncel sanat eğitimi ile öğrencilerin günümüz sanatını anlamlandırabilmesinde ve hayata bakış açıları sağlamasında etkili olduğu görülmüştür.•Öğrenciler, uygulanan güncel sanat eğitim programı ile birlikte onlara gelecekteki öğretmenlik mesleklerinde fayda sağlayacağını belirtmişlerdir.•Uygulanan güncel sanat eğitimiyle birlikte öğrencilerin toplumsal olaylara ve sorunlarına karşı bir duyarlılık geliştirdiği, çalışmalarında bu farkındalıkları yorumlayarak ifade edebildikleri gözlemlenmiştir. Fine Arts Education Program to seize on the previous era are likely to be effective from the perspective of mind to gain a qualification that can follow the developments of the new point of view. Contemporary art in our country in the literature on the subject of theoretical and application size, figure out the understanding of contemporary art, and a comprehensive training program for öğretilmesine directly. In the literature on the subject of research and insufficient resources, hence it is believed that many aspects of this research importance. Research, combining theory and practice to prepare for the events.This research study of training in contemporary art with applications and field experts in accordance with the opinions of a new training program aimed to evaluate the implementation and preparation of.Research, 2015-2016 academic year, spring term, Konya Necmettin Erbakan University Ahmet Keleşoğlu, Faculty of education fine arts education section of the Department of painting 4. Class B group's picture Design Workshop VI course, carrying out the 14 female students with course instructor as researcher. The researchers in the creation of the workgroup that this institution supervisor 4. class is giving a lesson and researcher painting workshop of the 2013-2014 school year as a guest instructor this institution in Group B because the entry into the painting workshop classes of students for the purpose of sampling method was used, easily accessible state of the sampling. The survey data over the period 2015-2016 school year February 29 spring of 2016-2 June 14-week period between the dates in 2016.Research, investigative journal, student diaries, semi-structured interviews, review of documents that contains the students artistic work. Using the method of content analysis of research data are decoded, findings within the framework of the research question. Based on the results to the application and developed suggestions for subsequent research. Some of the noteworthy results achieved in research are as follows:With the current applied art education students to make sense of today's art and life perspectives are effective in providing.Students, together with the education program of contemporary art applied to them would benefit in future teaching profession.Together with the contemporary art education students applied to social events, and has developed a sensitivity against problems, interpreting this in the work of raising their awareness and express.
Collections