6. ve 7. sınıf öğrencilerinde kesirler konusunda metafor yardımıyla kavram oluşturma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, kesirler konusunun kavramlarını metafor yardımıyla öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarna etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Bu amaçla çalışma, öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen üzerine modellenmiştir. Araştırma, 2015-2016 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde Burdur ili Çeltikçi İlçesi Bağsaray Ortaokulu'nda öğrenim görmekte olan 6. ve 7. sınıf 38 öğrenci ile toplam 20 ders saati (4 hafta) süresince gerçekleştirilmiştir. Çalışma öncesinde deney ve kontrol grupları yansız bir şekilde belirlenmiş ve bu gruplardaki öğrenciler farklı değişkenler (karne notu, öntest puanı vb.) açısından eşitlenmeye çalışılmıştır. Verilerin toplanmasında 18 çoktan seçmeli sorudan oluşan matematik başarı testi ile 20 maddeden oluşan matematik tutum ölçeği kullanılmıştır. Dersler deney grubunda metaforlar yardımıyla kavram oluşturma yöntemiyle, kontrol grubunda ise programın öngördüğü mevcut öğretim yöntemleri kullanılarak işlenmiştir. Deneysel işlem sonrasında elde edilen veriler bağımlı ve bağımsız örneklemler t testi kullanılarak SPSS programı yardımıyla analiz edilmiştir. Ölçme aracı ile elde edilen puanların ortalamaları istatistiksel olarak değerlendirmeye tabi tutulmuştur. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır. Elde edilen sonuçlar, metaforlar yardımıyla kavram oluşturma etkinlikleri ile öğretimin gerçekleştiği deney grubu öğrencileri ve mevcut öğretim yöntemlerinin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarılarında, deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğunu göstermektedir. Yine bu çalışmada, kullanılan öğretim yöntemlerinin, her iki grubun da matematik dersine karşı tutumlarında herhangi bir değişiklik oluşturmadığı görülmüştürAnahtar Kelimeler: Metafor, Kavram Oluşturma, Kesir, Öntest, Sontest, Akademik Başarı, Tutum The purpose of this study was to examine the effect of teaching fractions with concept formation by metaphors on mathematics achievements and attitudes on sixth-grade and seventh students. On this direction, the research was modelled on experimental pre-test post-test design. This research was applied in 2015-2016 academic year at spring term with a total of 38 students of Bağsaray Elementary School. The experiment included 20 lessons (four weeks). Groups were chosen randomly. Students of experimental and control groups were tried to be made equal in terms of variables (such as grade, exam results and pretest scores). The data were collected through mathematics achievement test and mathematics attitude scale. In the experimental group, computer assisted instruction method was used through metaphors and in the control group the conventional methods supported by the current teaching curriculum was applied. After the experimental process tests were used as posttest, the data were analyzed by SPSS program with independent sample t test and paired sample t test in order to find out the difference between the achievement and attitude levels of the groups. As a result of the data obtained through the research, it was determined that that the level of significance is 0,05. Results indicates that there is a significant difference in favor of the experimental group between the control and the experimental groups in terms of achievement in mathematics. Furthermore, two approaches did not make any difference in students' attitudes towards maths of chidren. But, there was not a statistically significant difference about attitudes between both groups.Key words: Metaphor, Concept Formation, Fraction, Pretest, Posttest
Collections