Ergenlerin sahip oldukları değerler ile akademik erteleme ve genel erteleme düzeyleri arasındaki yordayıcı ilişkiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmamın amacı ergenlerin sahip oldukları değerler, genel erteleme ve akademik erteleme arasındaki yordayıcı ilişkileri ortaya koymak ve bu ilişkiden hareketle oluşturulan modeli test etmektir. Araştırma, genel tarama modelinin bir alt türü olan ilişkisel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu, 2013–2014 Eğitim Öğretim yılında Karaman ilinde devlet liselerinde okuyan 9., 10., 11., 12., sınıflarda eğitim görmekte olan ergenler arasından tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Çalışma grubunun, 188' si kız, 277' si erkek öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada Dilmaç (2007) tarafından geliştirilen `İnsani Değerler Ölçeği (İDÖ)`, `Aitken Erteleme Eğilimi Ölçeği' ve 'Genel Erteleme Ölçeği (GEÖ) kullanılmıştır. Araştırma `Yapısal Eşitlik Modeli` ne göre AMOS 19 Programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; ergenlerin sahip oldukları değerler ile genel erteleme düzeyleri arasındaki yordayıcı ilişkileri incelendiğinde, negatif yönlü doğrusal bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Ergenlerin, sahip oldukları değerler ile akademik erteleme düzeyleri arasındaki yordayıcı ilişkileri incelendiğinde, negatif yönlü doğrusal bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, test edilen modelde genel erteleme düzeyleri ile akademik erteleme düzeyleri arasındaki yordayıcı ilişkileri incelendiğinde, pozitif yönlü doğrusal bir ilişki olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Değerler, Genel Erteleme, Akademik Erteleme Theaim of theresearch is to present predictor relation ships between the values teenagers have, general procrastination, academic procrastination and to test the model formed from this relationship. There search is carried out in accord with relational scanning model which is a sub-genre of general relational model. The study group of there search is chosen between the teenagers with 9th, 10th, 11th, 12th grade studying in the state school in 2013-2014 in Karaman in 2013-2014 academic year byrandom sampling method. 188 out of themarefemale, 277out of themaremale. In this research, HumanitarianValues Scale (HVS) developed by Dilmaç (2007), `Aitken Procrastinate Tendency Scale` and `General Procrastinate Scale` are used. There search is used by using the AMOS 19 program according to `Structural Equation Model`. The findings showed that the predictor relationship between the values adolescents have and their general procrastination levels is a negative linear relationship. The predictor relationship between the values adolescents have and their academic procrastination levels is a negative linear relationship. In addition, the predictor relationship between general procrastination adolescents have and their academic procrastination levels is a positive linear relationship in the tested model.KeyWords: Values, General Procrastinate, Academic Procrastinate
Collections