Lise 11. sınıf biyoloji dersinde fotosentezde kavram yanılgıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Lise 10. Sınıf müfredatında bitki ve tek hücreli bazı canlılarda yapılan fotosentez hayati öneme sahiptir. Biyoloji dersi fotosentezin bilinmesi ve anlaşılabilir hale getirilmesi açısından önemlidir. Bu çalışma lise 11. Sınıf öğrencilerinin daha önce eğitim almış oldukları ve günlük yaşamlarında konu ile ilgili getirdikleri kavram yanılgılarının saptanmasını amaçlamaktadır. Bu çalışmada daha önceki çalışmalar esas alınarak bir anket geliştirilmiş ve kullanılmıştır. Mevcut çalışma Karaman İrfan Ataseven Anadolu Lisesi 11. sınıf öğrencilerine uygulanmış olup, toplamda 51 öğrenci içermektedir.Bu çalışmanın sonucunda öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun bitki ve tek hücreli canlılarda yapılan fotosentez ile ilgili kavram yanılgısına sahip oldukları saptanmıştır. Öğrencilerde gözlenen kavram yanılgılarının nedenleri olarak öğrencilerin sezgileri ile bilimsel görüşler arasındaki farklılıklar, öğrencilerin günlük hayattan getirdikleri gözlemlerle bilimsel gerçekler arasındaki farklılıklar, günlük anlatım tarzı ile bilimsel anlatım arasındaki farklılıklar, öğrencilerin önceki eğitimlerinden getirdikleri bilgilerle yeni öğrendikleri arasındaki farklılıklar, farklı derslerin aynı konuları anlatımlarında gözlenen metodolojik farklılıklar gösterilebilir. The photosynthesis which is on the curriculum of 10th grade of high school and in plants and some unicellulart organism is vitally crucial. The biology lesson is crucial in terms of making photosynthesis known and understandable. In this study, it is aimed to determine the misconceptions. which 11th grade students brought up about the subject during their previous trainings and in their daily lives.In this study, a questionnaire has been developed and used on the basis of previous studies. This study has been applied on Karaman İrfan Ataseven Anadolu Lisesi 11th grade students and contains 51 students in total.In the end of the study, it has been determined that a great majority of the students have misconceptions about photosynthesis which occurs among plants and some unicellular organisms. The reasons of misconceptions observed among students can be shown as the differences between the intuitions of students and scientific views; the Daily observations of students and scientific realities; Daily teaching styles and scientific explanations; the information that students have brought from previous learnings and their newly-learned subjects; and the methodoligical differences observed in courses of different lessons some topic explanations.
Collections