Anne - babaların duygusal sosyalleştirme davranışları ile okul öncesi çocukların akran ilişkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, anne babaların duygusal sosyalleştirme davranışlarına (problem odaklı tepkiler, duygu odaklı tepkiler, duygu ifadesini kolaylaştıran tepkiler, küçümseyici tepkiler, cezalandırıcı tepkiler, ebeveynde sıkıntı tepkileri) göre okul öncesi çocuklarının akran ilişkilerinin (aşırı hareketlilik, başkalarına yardımı amaçlayan sosyal davranış, asosyal davranış, dışlanma, korkulu kaygılı olma, saldırganlık) farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir.Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Elazığ il merkezine bağlı temel eğitim kurumlarının anasınıfları ile bağımsız anaokullarına devam eden 36-72 aylık çocuklar arasından basit rastlantısal (random) örnekleme yöntemi ile seçilen 480 çocuk ve bu çocukların anne babaları oluşturmaktadır.Araştırma ilişkisel tarama modeli çerçevesinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Kişisel Bilgi Formu` , `Çocukların Olumsuz Duygularıyla Baş Etme Ölçeği` ve `Ladd ve Profilet Çocuk Davranış Ölçeği` kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen veriler SPSS 20.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde CHAID (Chi-squared Automatic Interaction Detection) (TREE) analizi uygulanmıştır.Araştırmanın bulguları doğrultusunda anne babaların konunun uzmanlarınca verilecek olan başta duygusal sosyalleştirme olmak üzere çocuğun gelişimi ve eğitimi konularında bilgilendirilmeleri gerektiği önerisi geliştirilmiştir. The purpose of this research is to analyze whether the preschool children's peer relation (aggression levels, prosocial behavior levels, asocial behavior levels, anxious-fearful levels, exclusion levels and peer victimization levels) differentiate according to their parents' behaviors (emotion-focused, expressive encouragement, problem-focused, minimization, punitive, and distress reactions of parents) to socialize them emotionally or not.The research group is formed with 480 children aged 36-72 months and their parents whom are chosen with simple randomly sampling method from the children who go to pre-classes of primary schools and detached pre-schools in Elazığ city centre in 2014-2015 school year.The research was conducted in the frame of the relational scanning model. In the research, ''Personal Information Form'', ''The Coping with Children's Negative Emotions Scale'' and ''Ladd and Profilet Child Behaviour Scale'' were used as the data collecting tools.The data obtained from the research results were analyzed with the SPSS 20.0 software package programme. In analyzing the data CHAID (Chi-squared Automatic Interaction Detection) (TREE) method was applied.According to the findings obtained from the research, it is suggested that parents should be informed by the experts of the field initially about emotionally socializing, the development and education of the children.
Collections