İlkokul 4. sınıf görsel sanatlar dersinde sanal müze uygulamasına ilişkin öğretmen, öğrenci ve veli görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin, öğretmenlerinin ve velilerin sanal müze ile ilgili görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışmanın evrenini Konya ili Sarayönü İlçesi'ndeki sınıf öğretmenleri, ilkokul öğrencileri ve velileri oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu ise Konya ili Sarayönü İlçesi'nde derslerinde sanal müzeleri kullanan sınıf öğretmenleri, Sarayönü İsmet ve Ümmühan Önal İlkokulu 4/A sınıfı öğrencileri ve evinde interneti olan 4/A sınıfı öğrenci velileri oluşturmaktadır.Araştırma kapsamındaki sanal müze uygulaması 2014-2015 eğitim öğretim yılı Bahar döneminde beş haftalık bir sürede gerçekleştirilmiştir. Araştırma üç aşamadan oluşmuştur. İlk aşamada, Konya ili Sarayönü İlçesi'nde derslerinde sanal müzeleri kullanan 10 sınıf öğretmeni ile sanal müze hakkında görüşme yapılmıştır. İkinci aşamada, Sarayönü İsmet ve Ümmühan Önal İlkokulu 4/A sınıfı öğrencileriyle Görsel Sanatlar dersinde Hz. Mevlânâ Müzesi sanal müze uygulaması yapılmıştır. Üçüncü aşamada ise evinde interneti olan yedi veli ile sanal müze eğitimi hakkında görüşülmüştür.Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen öğretmen ve veli görüşme formları ve açık-uçlu sorulardan oluşan öğrenci ön anket-son anket formları kullanılmıştır. Sınıf ortamında araştırmacı tarafından bizzat Görsel Sanatlar dersinde Hz. Mevlânâ Müzesi Sanal Müze uygulaması yapılmış, bu süreçte araştırmacının hazırladığı etkinlik kitabı kullanılmıştır.Verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmış olup, sorulara verilen cevaplardan örneklere sık sık yer verilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda, sınıf öğretmenlerinin, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin ve velilerin görüşlerine göre sanal müze ziyaretlerinin Görsel Sanatlar dersine olumlu anlamda katkı sağladığı tespit edilmiştir. The main purpose of this study was to examine the views of teachers, students and parents about virtual museum application in the 4th grade primary school Visual Arts Course. Participants included classroom teachers, primary school students and their parents who were in the town of Sarayönü (Konya). The participating students attended at 4/A class of İsmet ve Ümmühan Önal Primary School in Sarayönü and their parents who had internet connection at home.The study was conducted in a period of five weeks during the spring term of the 2014-2015 academic year. The study was accomplished in three steps. In the first step, 10 classroom teachers of Sarayönü district in Konya who were using virtual museum applications in their courses were interviewed. In the second step, Hz. Mevlânâ Virtual Museum was applied with 4/A class of students in Visual Arts Course at İsmet ve Ümmühan Önal Primary School. In the third step, seven parents using the internet at home were interviewed about the virtual museum application.Data was collected through interviews with teachers and parents, and surveys consisting of open-ended questions were with students before and after the virtual museum application. In the Virtual Arts Course with 4/A students, Hz. Mevlânâ Virtual Museum application was practiced by the researcher and this process was supplemented by the activity book prepared by the researcher.Descriptive analysis technique was used to analyze the data, and also examples of participant responses to interview and survey questions were quoted frequently. As result, according to classroom teachers, 4th grade primary school students and their parents, virtual museum visits was determined to make a positive contribution to the Visual Arts Course.
Collections