dc.contributor.advisor | Serarslan, Halim | |
dc.contributor.author | Çalişkan, Ayşenur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T12:55:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T12:55:20Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/296921 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma Milli Eğitim Bakanlığının ilköğretim okulları için belirlediği100 Temel Eser içerisinde yer alan dünya edebiyatına ait eserlerde yer alandeğerlerin incelenmesini konu edinmektedir.Çalışma nitel bir araştırma olup tarama modelindedir_ Çalışmanın evrenini MilliEğitim Bakanlığı tarafından belirlenen İlköğretim 100 Temel Eser içerisinde yeralan dünya edebiyatına ait 30 eser oluşturmaktadır. Eserlerde işlenen değerler tespitedilerek fişlenmiş ve bilgisayar ortamında raporlaştırılrrnştır. Bu değerler: Arkadaşlık,aile, sevgi, azim, çalışkanlık, kişisel gelişim, merhamet, yardımseverlik, fedakarlık,dürüstlük, özgürlük, sorumluluk, adalet, güzel ahlak, dayanışma, barış, eşitlik,haksızlığa k arşı çıkma, özlem, komşuluk, hoş görü, özür dileme, iyilik, ileri görüşlüolma ve kanaatkarlıktır.Anahtar Kelimeler: Değerler, Değerler Eğitimi, 100 Temel Eser. | |
dc.description.abstract | This study is about the examination of the values which are included inWorld Literature W orks among 100 Essential Readings specified for elementaryschools by the Ministry of National Education of Turkey.This is a qualitative research and also a review.30 books that participate inWorld Literature, included in Elementary 100 Essential Readings, constitute thetarget population of this study.The values mentioned in these books were determinedand reported in computer environment.These values are: Friendship, family, love, tenocity, sedulity, personaldevelopment, compassion, helpfulness, altruism, honesty, :freedom, responsibility,social ethics, solidarty, peace, equality, opposing inequity, longing, neighbourliness,tolerance, apology, favour, farsightedness and austerity.Key Words: Values,EducatioI} ofValues,100 Essential Readings. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | İlköğretim 100 temel eser içerisinde yer alan dünya edebiyatına ait eserlerin değerler eğitimi açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of works included in world literature that participate in elementary 100 essential readings from the point of education of values | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.subject.ytm | 100 basic works | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.identifier.yokid | 10110779 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 430687 | |
dc.description.pages | 178 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı | |